Rozkład materiału – styczeń

TEMAT KOMPLEKSOWY

Zimo baw się z nami.

03.02.2022r.-07.01.2022r.

1.Coraz więcej śniegu

2. Zimowy obrazek

3.Bałwanek

4.Bezpieczne zabawy na śniegu

5. Zimowe wyliczanki

TEMAT KOMPLEKSOWY

Babcia i dziadek

10.01.2022- 14.01.2022

1.Nasi dziadkowie

2.Śpiewamy piosenkę babci i dziadkowi

3.Pomagamy starszym osobom

4.Kwiaty dla babci i dziadka

5. Gościmy babcie i dziadków w przedszkolu

Rozkład materiału – grudzień

TEMAT KOMPLEKSOWY

To już zima

29.11.2021r. – 03.12.2021r

  1. Nadeszła zima
  2. Bałwanki
  3. Śniegowe gwiazdki
  4. Pani Zima
  5. Zimowe wskazówki

TEMAT KOMPLEKSOWY

Zwierzęta są głodne

06.12.2021r. – 10.12.2021r.

  1. Ptaszki w karmniku
  2. Ile jest ptaszków?
  3. Ptaszek z kół
  4. Kto pomaga zwierzętom w zimie?
  5. Ćwir, ćwir, ćwir

TEMAT KOMPLEKSOWY

Święta tuż – tuż

13.12.2021r. – 23.12.2021r.

  1. Wesoła choinka
  2. Śpiewająca choinka
  3. Świąteczne ozdoby
  4. Ubieramy choinkę
  5. Kolorowe bombki
  6. Jedna bombka, druga… trzecia
  7. Świąteczne tradycje
  8. Magia świąt
  9. Wigilijne spotkani

Rozkład materiału – listopad

TEMAT KOMPLEKSOWY

Dbamy o zdrowie

02.11.2021r.-05.11.2021r.

  1. Czyści jak kotki
  2. Kolorowy ręcznik
  3. Czyścioszki są wśród nas
  4. Chcemy mieć zdrowe zęby
  5. Bańki mydlane

TEMAT KOMPLEKSOWY

Domowi ulubieńcy

08.11.2021r.-12.11.2021r.

  1. Mały kot
  2. Nasz przyjaciel pies
  3. Ile jest kotków?
  4. Dalmatyńczyki
  5. Biały kotek i czarny kotek

TEMAT KOMPLEKSOWY

Urządzenia w moim domu

15.11.2021r. -19.11.2021r.

  1. Żelazko ma gorące serce
  2. To jest odkurzacz
  3. Mój dom
  4. Kolorowe ćwiczenia
  5. Sprzątamy salę

TEMAT KOMPLEKSOWY

 Czy smoki to dinozaury?

22.11.2021r.-26.11.2021r.

  1. Co to jest węgiel?
  2. Dinozaury z plasteliny
  3. Czy bazyliszek to dinozaur?
  4. W kopalni
  5. Zabawy z dinozaurami

Rozkład materiału – wrzesień

Wrzesień, tydzień 1 i 2 (01.09.2021r.-10.09.2021r.)

PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU

Poznajemy się,

Nasza sala

Znaczki rozpoznawcze

Nasze zabawki

Trzeba tylko chcieć

Wrzesień, tydzień  3 (13.09.2021.r,-17.09.2021r.)

NADESZŁA JESIEŃ

Lecą liście

Bukiet liści

Nasze drzewa

Jesienne zabawy przy piosence

Szal pani Jesieni

Wrzesień, tydzień 4 (20.09.2021.-24.09.2021r.)

Oto jeż

Kto mieszka w lesie

Wesoły jeż

Ruda wiewióreczka

Liczymy, liście, kasztany, żołędzie

Wrzesień tydzień 5 (27.09.2021r.-01.10.2021r.)

Gdzie się schowało jabłko

Owocowy dzień

Jabłkowe krówki, gruszkowe konie

Lepię jabłuszko

Jestem przedszkolakiem

Treści programowe:

  • zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
  • udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
  • nabywanie koordynacji ruchowej
  •  nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
  • podawanie swojego imienia i nazwiska,
  • poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.
  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • wprowadzenie graficznych znaków umownych, np. znaczków w szatni, oznakowania półek indywidualnych.
  • słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych,
  • nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta),
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
  • wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów,
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko.

Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020

Rozkład materiału – październik

Październik, tydzień 1 (04.10.2021r.-08.10.2021r.)

Smaczne warzywa

Lubimy warzywa

Jesienne kwiaty

Kolorowe warzywa

Śpiewamy o warzywach

Kupujemy warzywa i owoce

Październik, tydzień 2 (11.10.2021r.-15.10.2021r.)

Jaki jestem

Części mojego ciała

Co lubimy jeść?

Jestem samodzielny

Lubie bawić się z innymi

Każdy ma urodziny

Październik, tydzień 3 (18.10.2021r.-22.10.2021r.)

Moje zmysły

Nasze ulubione zabawki

Rozpoznaję zabawki

Nasze zmysły

Jak pachnie

Moje oczy

Październik, tydzień 4 (25.10.2021r.-29.10.2021r.)

Pada Deszcz,

Odgłosy deszczu

Trzy parasole

Chmurki i deszcz

Bawimy się, gdy pada deszcz

Rozmarzone kalosze

Treści programowe:

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • korzystanie z toalety,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • zakładanie ubrań, butów,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach .
  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach),
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
  • odpowiadanie na pytania,
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach.
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

  • słuchanie wierszy, opowiadań odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.

  • używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.,

rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.

ZABAWY W SALI

JĘZYK ANGIELSKI

SPACERY I ZABAWY W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM

WSPANIAŁY DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

DZIEŃ CHŁOPCA

NASZE PRACE