Rybki
Zajęcia dodatkowe:
Język angielski: poniedziałek i wtorek (20 minut); n-l. prowadzący: Gabriella Chraplak
Gimnastyka: czwartek (30 minut)
Temat kompleksowy: „O sobie samym” 13-19.10
Dzień 1. Moje ciało
Dzień 2. Ulubione zabawy
Dzień 3. Mamy różne charaktery
Dzień 4. Moja twarz
Dzień 5. Takie osie
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
– rozwijanie orientacji przestrzennej,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– umuzykalnianie dzieci,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie mowy
Temat kompleksowy: „Moje zmysły” 20-26.10
Dzień 1. Uszy na sprzedaż
Dzień 2. Miękkie czy twarde?
Dzień 3. Znam zmysły
Dzień 4. Kolorowy świat
Dzień 5. Ładne zapachy i brzydkie zapachy
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
– rozwijanie mowy,
– rozwijanie zmysłu dotyku,
– umuzykalnianie dzieci,
– utrwalanie nazw kolorów,
– rozwijanie sprawności fizycznej.
Temat kompleksowy: „Pada deszcz” 27.10-3.11
Dzień 1. Jesienna szaruga
Dzień 2. Parasole
Dzień 3. Listopadzie, listopadzie
Dzień 4. Trzy krople, cztery krople
Dzień 5. Rozmarzone kalosze.
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
– zapoznanie z oznakami późnej jesieni,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– nauka piosenki,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– rozwijanie sprawności fizycznej
Temat kompleksowy: „Dbamy o zdrowie” 08.11 – 12.11
Dzień 1. Kiedy mamy katar.
Dzień 2. Co służy do mycia?
Dzień 3. Czyste ręce mam, bo je myję sam.
Dzień 4. Do czego są potrzebne serwetki?
Dzień 5. Gdzie położyć misia?
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- wskazywanie części ciała i ich nazywanie
- nabywanie koordynacji ruchowej
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
- wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami
Temat kompleksowy „Tutaj rosły paprocie” 15.11 – 19.11
Dzień 1. Jurajski świat
Dzień 2. Wagoniki z węglem
Dzień 3. Dinozaury
Dzień 4. Mała, większa, największa
Dzień 5. Park jurajski
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- poznawanie (ogólne) historii powstawania węgla kamiennego
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie umiejętności szeregowania
- rozwijanie sprawności fizycznej
Temat kompleksowy „Urządzenia elektryczne” 22.11 – 26.11
Dzień 1. Czy żelazko to urządzenie elektryczne?
Dzień 2. SZ-s
Dzień 3. Urządzenia domowe
Dzień 4. Lodówka
Dzień 5. Kolorowy abażur lampy
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- rozwijanie mowy
- rozwijanie sprawności fizycznej
- umuzykalnianie dzieci
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie sprawności manualnej
Temat kompleksowy „Domowi ulubieńcy” 29.11 – 03.12
Dzień 1. Ulubiony pies
Dzień 2. Mamy zwierzątka
Dzień 3. Moje akwarium
Dzień 4. Przed siebie, za siebie, w bok
Dzień 5. Kolorowy abażur lampy
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- rozwijanie mowy
- umuzykalnianie dzieci
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- rozwijanie sprawności fizycznej
Temat kompleksowy „To już zima” 06.12 – 10.12
Dzień 1. Gawronek poznaje zimę
Dzień 2. Bałwanek
Dzień 3. Zima biała
Dzień 4. Cztery bałwanki
Dzień 5. Zimowa piosenka
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- zapoznanie z oznakami nowej pory roku
- doskonalenie wycinania
- nauka piosenki
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie sprawności fizycznej
Temat kompleksowy „Zwierzęta są głodne” 13.12 – 17.12
Dzień 1. Domek dla ptaszków
Dzień 2. Dokarmiamy ptaki
Dzień 3. Ile jest wróbli?
Dzień 4. Głodny ptaszek
Dzień 5. Spiżarnia ptaków
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- rozwijanie mowy
- doskonalenie rysowania po śladzie
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie sprawności ruchowej
- nauka rymowanki
Temat kompleksowy „Święta tuż, tuż” 20.12 – 23.12
Dzień 1. Wesoła choinka
Dzień 2. Świąteczne zwyczaje
Dzień 3. Grająca choinka
Dzień 4. Kolorowe bombki
Dzień 5. Skąd mamy choinki?
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- rozwijanie mowy
- rozwijanie umiejętności składania elementów w całość
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- dostrzeganie prawidłowości w ciągu przedmiotów
- nauka wiersza
Temat kompleksowy „Zimowe zabawy” 03.01 – 07.01
Dzień 1. Hej, na sanki!
Dzień 2. Śniegowy bałwanek
Dzień 3. Kochana zima
Dzień 4. Kolorowe nakrętki
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- dostrzeganie prawidłowości w ciągu przedmiotów
Temat kompleksowy „Babcia i dziadek” 10.01 – 14.01
Dzień 1. Moja babcia
Dzień 2. Serduszka dla babci i dla dziadka
Dzień 3. Śpiewamy dla babci
Dzień 4. Występ dla babci i dziadka
Dzień 5. Odłóż zabawkę
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- rozwijanie mowy
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wokalnych, nauka piosenki
- prezentowanie własnych możliwości
- rozwijanie sprawności fizycznej
Temat kompleksowy „Zwierzęta są głodne” 31.01 – 04.02
Dzień 1. . Domek dla ptaszków
Dzień 2. . Dokarmiamy ptaki
Dzień 3. Ile jest wróbli?
Dzień 4. Głodny ptaszek
Dzień 5. Spiżarnia ptaków
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie
Temat kompleksowy „Zimowe zabawy” 07.02 – 11.02
Dzień 1. Śniegowy pan
Dzień 2. Sanki czy narty
Dzień 3. Co to jest lód?
Dzień 4. Zimno wszędzie
Dzień 5. Wesoła zima
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- segregowanie według określonego kryterium
- rozwijanie mowy
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie tężyzny fizycznej, hartowanie się
Temat kompleksowy „W krainie baśni” 14.02 – 18.02
Dzień 1. Postacie z baśni
Dzień 2. Królewny i królewicze
Dzień 3. Szewczyk Dratewka
Dzień 4. Zamki
Dzień 5. Kubuś Puchatek i przyjaciele
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- zachęcanie do udziału w inscenizowaniu ruchem utworów literackich
- rozwijanie mowy
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie percepcji słuchowej
- rozwijanie sprawności fizycznej
Temat kompleksowy „Jestem samodzielny w kuchni” 21.02 – 25.02
Dzień 1. Różnicowanie głosek k – g
Dzień 2. Przedszkolna kuchnia
Dzień 3. Liczymy do czterech
Dzień 4. Kolorowy obrus
Dzień 5. Ciasteczka
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- zapoznanie z wyposażeniem kuchni, pracą kucharzy,
- rozwijanie mowy
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie sprawności rąk
- rozwijanie sprawności fizycznej
Temat kompleksowy „W krainie baśni” 28.02 – 04.03
Dzień 1. Postacie z baśni
Dzień 2. Królewny i królewicze
Dzień 3. Szewczyk Dratewka
Dzień 4. Zamki
Dzień 5. Kubuś Puchatek i przyjaciele
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie
Temat kompleksowy „Chcę być matematykiem” 07.03 – 11.03
Dzień 1. Lubię matematykę
Dzień 2. Para – nie para
Dzień 3. Lodowe sopelki
Dzień 4. Domy z pudełek
Dzień 5. Co jest daleko, a co blisko?
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- zapoznanie z wyposażeniem kuchni, pracą kucharzy,
- rozwijanie mowy
- rozwijanie umiejętności liczenia
- rozwijanie sprawności rąk
- rozwijanie sprawności fizycznej
Temat kompleksowy „Chciałbym być aktorem” 14.03- 18.03
Dzień 1. Teatr lalek
Dzień 2. Teatrzyk cieni
Dzień 3. Balonowe głowy
Dzień 4. Mówię wyraźnie
Dzień 5. Z Jasiem i Małgosią
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- zachęcanie do udziału w inscenizowaniu ruchem utworów literackich
- rozwijanie mowy
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie percepcji słuchowej
- rozwijanie sprawności fizycznej
Temat kompleksowy „Nadeszła wiosna” 21.03 – 25.03
Dzień 1. Przebiśniegi
Dzień 2. Wczesnowiosenne kwiaty
Dzień 3. Śpiewam o wiośnie
Dzień 4. W marcu jak w garncu
Dzień 5. Nadeszła wiosna
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
- rozwijanie mowy
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wokalnych, nauka piosenki
- prezentowanie własnych możliwości
- rozwijanie sprawności fizycznej
Temat kompleksowy: „Chciałbym być sportowcem” 28.03-01.04
Dzień 1. W środku leży kamień
Dzień 2. Gimnastyka
Dzień 3. Chciałbym być sportowcem
Dzień 4. Moje zabawy na powietrzu
Dzień 5. Piłka nożna
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):
– zapoznanie z oznakami późnej jesieni,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– nauka piosenki,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– rozwijanie sprawności fizycznej.
Praca plastyczna „bocian”
Gimnastyka
Warsztaty z trenerem psów
no images were found
Dzień kobiet w przedszkolu
Malujemy nastrój muzyki
Nasze instrumenty muzyczne
no images were found
Chcę być muzykiem
Solidarni z Ukrainą
24.02.2022 Tłusty Czwartek
Zabawy ruchowe w przedszkolu
17.02.2022 Balik
1.02.2022 Bałwanki
8.10. – zabawa badawcza „Mycie rąk przed posiłkami.”
6.10. – warsztaty egzotyczne
1.10. – robimy sałatkę owocową
1.10. – zabawa badawcza „Wulkan.”
30.09. – Dzień Chłopca
27.09. – zabawa badawcza „Znikająca woda.”
20.09. – Dzień Przedszkolaka
Pierwsze zajęcia na sali gimnastycznej