Rybki

Naklejki na ścianę RYBKI SNC15

 Zajęcia dodatkowe:

Język angielski: poniedziałek i wtorek (20 minut); n-l. prowadzący: Gabriella Chraplak

Gimnastyka: czwartek (30 minut)

Październik... - Szkolne Blogi

Temat kompleksowy: „O sobie samym” 13-19.10

Dzień 1. Moje ciało

Dzień 2. Ulubione zabawy

Dzień 3. Mamy różne charaktery

Dzień 4. Moja twarz

Dzień 5. Takie osie

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

– rozwijanie orientacji  przestrzennej,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– umuzykalnianie dzieci,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie mowy

Temat kompleksowy: „Moje zmysły” 20-26.10

Dzień 1. Uszy na sprzedaż

Dzień 2. Miękkie czy twarde?

Dzień 3. Znam zmysły

Dzień 4. Kolorowy świat

Dzień 5. Ładne zapachy i brzydkie zapachy 

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

– rozwijanie mowy,

– rozwijanie zmysłu dotyku,

– umuzykalnianie dzieci,

– utrwalanie nazw kolorów,

– rozwijanie sprawności fizycznej.

Listopad.... - Szkolne Blogi

Temat kompleksowy: „Pada deszcz” 27.10-3.11

Dzień 1. Jesienna szaruga

Dzień 2. Parasole

Dzień 3. Listopadzie, listopadzie

Dzień 4. Trzy krople, cztery krople

Dzień 5. Rozmarzone kalosze.

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

– zapoznanie z oznakami późnej jesieni,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– nauka piosenki,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– rozwijanie sprawności fizycznej

Temat kompleksowy: „Dbamy o zdrowie” 08.11 – 12.11

Dzień 1. Kiedy mamy katar.

Dzień 2. Co służy do mycia?

Dzień 3. Czyste ręce mam, bo je myję sam.

Dzień 4. Do czego są potrzebne serwetki?

Dzień 5. Gdzie położyć misia?

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie
  • nabywanie koordynacji ruchowej
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami

Temat kompleksowy „Tutaj rosły paprocie” 15.11 – 19.11

Dzień 1. Jurajski świat

Dzień 2. Wagoniki z węglem

Dzień 3. Dinozaury

Dzień 4. Mała, większa, największa

Dzień 5. Park jurajski

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • poznawanie (ogólne) historii powstawania węgla kamiennego
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie umiejętności szeregowania
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Temat kompleksowy „Urządzenia elektryczne” 22.11 – 26.11

Dzień 1. Czy żelazko to urządzenie elektryczne?

Dzień 2. SZ-s

Dzień 3. Urządzenia domowe

Dzień 4. Lodówka

Dzień 5. Kolorowy abażur lampy

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • umuzykalnianie dzieci
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności manualnej
AKTUALNOŚCI GRUDZIEŃ :D |

Temat kompleksowy „Domowi ulubieńcy” 29.11 – 03.12

Dzień 1. Ulubiony pies

Dzień 2. Mamy zwierzątka

Dzień 3. Moje akwarium

Dzień 4. Przed siebie, za siebie, w bok

Dzień 5. Kolorowy abażur lampy

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • rozwijanie mowy
  • umuzykalnianie dzieci
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Temat kompleksowy „To już zima” 06.12 – 10.12

Dzień 1. Gawronek poznaje zimę

Dzień 2. Bałwanek

Dzień 3. Zima biała

Dzień 4. Cztery bałwanki

Dzień 5. Zimowa piosenka

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • zapoznanie z oznakami nowej pory roku
  • doskonalenie wycinania
  • nauka piosenki
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Temat kompleksowy „Zwierzęta są głodne” 13.12 – 17.12

Dzień 1. Domek dla ptaszków

Dzień 2. Dokarmiamy ptaki

Dzień 3. Ile jest wróbli?

Dzień 4. Głodny ptaszek

Dzień 5. Spiżarnia ptaków

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • rozwijanie mowy
  • doskonalenie rysowania po śladzie
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • nauka rymowanki

Temat kompleksowy „Święta tuż, tuż” 20.12 – 23.12

Dzień 1. Wesoła choinka

Dzień 2. Świąteczne zwyczaje

Dzień 3. Grająca choinka

Dzień 4.  Kolorowe bombki

Dzień 5. Skąd mamy choinki?

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności składania elementów w całość
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • dostrzeganie prawidłowości w ciągu przedmiotów
  • nauka wiersza

Temat kompleksowy „Zimowe zabawy” 03.01 – 07.01

Dzień 1. Hej, na sanki!

Dzień 2. Śniegowy bałwanek

Dzień 3. Kochana zima

Dzień 4.  Kolorowe nakrętki

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • dostrzeganie prawidłowości w ciągu przedmiotów

Temat kompleksowy „Babcia i dziadek” 10.01 – 14.01

Dzień 1. Moja babcia

Dzień 2. Serduszka dla babci i dla dziadka

Dzień 3. Śpiewamy dla babci

Dzień 4.  Występ dla babci i dziadka

Dzień 5. Odłóż zabawkę

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, nauka piosenki
  • prezentowanie własnych możliwości
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Temat kompleksowy „Zwierzęta są głodne” 31.01 – 04.02

Dzień 1. . Domek dla ptaszków

Dzień 2. . Dokarmiamy ptaki

Dzień 3. Ile jest wróbli?

Dzień 4.  Głodny ptaszek

Dzień 5. Spiżarnia ptaków

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie

Temat kompleksowy „Zimowe zabawy” 07.02 – 11.02

Dzień 1. Śniegowy pan

Dzień 2. Sanki czy narty

Dzień 3. Co to jest lód?

Dzień 4.  Zimno wszędzie

Dzień 5. Wesoła zima

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • segregowanie według określonego kryterium
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie tężyzny fizycznej, hartowanie się

Temat kompleksowy „W krainie baśni” 14.02 – 18.02

Dzień 1. Postacie z baśni

Dzień 2. Królewny i królewicze

Dzień 3. Szewczyk Dratewka

Dzień 4.  Zamki

Dzień 5. Kubuś Puchatek i przyjaciele

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • zachęcanie do udziału w inscenizowaniu ruchem utworów literackich
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Temat kompleksowy „Jestem samodzielny w kuchni” 21.02 – 25.02

Dzień 1. Różnicowanie głosek k – g

Dzień 2. Przedszkolna kuchnia

Dzień 3. Liczymy do czterech

Dzień 4.  Kolorowy obrus

Dzień 5. Ciasteczka

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • zapoznanie z wyposażeniem kuchni, pracą kucharzy,
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności rąk
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Temat kompleksowy „W krainie baśni” 28.02 – 04.03

Dzień 1. Postacie z baśni

Dzień 2. Królewny i królewicze

Dzień 3. Szewczyk Dratewka

Dzień 4.  Zamki

Dzień 5. Kubuś Puchatek i przyjaciele

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie

Temat kompleksowy „Chcę być matematykiem” 07.03 – 11.03

Dzień 1. Lubię matematykę

Dzień 2. Para – nie para

Dzień 3. Lodowe sopelki

Dzień 4.  Domy z pudełek

Dzień 5. Co jest daleko, a co blisko?

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • zapoznanie z wyposażeniem kuchni, pracą kucharzy,
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności rąk
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Temat kompleksowy „Chciałbym być aktorem” 14.03- 18.03

Dzień 1. Teatr lalek

Dzień 2. Teatrzyk cieni

Dzień 3. Balonowe głowy

Dzień 4.  Mówię wyraźnie

Dzień 5. Z Jasiem i Małgosią

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • zachęcanie do udziału w inscenizowaniu ruchem utworów literackich
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Temat kompleksowy „Nadeszła wiosna” 21.03 – 25.03

Dzień 1. Przebiśniegi

Dzień 2. Wczesnowiosenne kwiaty

Dzień 3. Śpiewam o wiośnie

Dzień 4.  W marcu jak w garncu

Dzień 5. Nadeszła wiosna

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, nauka piosenki
  • prezentowanie własnych możliwości
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Temat kompleksowy: „Chciałbym być sportowcem” 28.03-01.04

Dzień 1. W środku leży kamień

Dzień 2. Gimnastyka

Dzień 3. Chciałbym być sportowcem

Dzień 4. Moje zabawy na powietrzu

Dzień 5. Piłka nożna

Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne (główne cele):

– zapoznanie z oznakami późnej jesieni,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– nauka piosenki,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– rozwijanie sprawności fizycznej.

Zamierzenia na miesiąc kwiecień – Przedszkole nr 33

Praca plastyczna „bocian”

Gimnastyka

Warsztaty z trenerem psów

no images were found

Dzień kobiet w przedszkolu

Malujemy nastrój muzyki

Nasze instrumenty muzyczne

no images were found

Chcę być muzykiem

Solidarni z Ukrainą

24.02.2022 Tłusty Czwartek

Zabawy ruchowe w przedszkolu

17.02.2022 Balik

1.02.2022 Bałwanki

8.10. – zabawa badawcza „Mycie rąk przed posiłkami.”

6.10. – warsztaty egzotyczne

1.10. – robimy sałatkę owocową

1.10. – zabawa badawcza „Wulkan.”

30.09. – Dzień Chłopca

27.09. – zabawa badawcza „Znikająca woda.”

20.09. – Dzień Przedszkolaka

Pierwsze zajęcia na sali gimnastycznej