Zakończenie roku 2020/2021

Życzymy wszystkim pogodnych, bezpiecznych i udanych wakacji.


EURO

Kibicujemy naszej reprezentacji !!!


DZIEŃ DZIECKA

W tym wyjątkowym dniu Pszczółki uczestniczyły w zawodach sportowych. Następnie dzieci zostały poczęstowane pysznymi lodami. To nie był koniec atrakcji, w przedszkolu był ukryty skarb. Na dzieci czekało wiele zadań , z którymi świetnie sobie poradzili. Dzięki wspólnemu działaniu i wskazówkom udało się odnaleźć skarb. Poszukiwania sprawiły wszystkim wiele radości. Tego dnia z twarzy dzieci nie znikał uśmiech.


KONKURS


Tematy kompleksowe – czerwiec

  1. Lato – czas zabawy 31.05.2021-4.06.2021
  2. Kolorowe lato 7.06.2021 – 11.06.2021
  3. Żegnamy przedszkole 14.06.2021 – 18.06.2021
  4. Do widzenia! 21.06.2021 – 30.06.2021

W ramach projektu „Czterolatek w świecie świąt nietypowych” będą realizowane następujące tematy:

  1. Dzień Przyjaciela 11.06.2021
  2. Dzień Smerfa 25.06.2021


DZIEŃ PSZCZOŁY

21 maja obchodziliśmy Dzień Pszczoły. Dowiedzieliśmy się jak żyją pszczoły, jakie znaczenie ma praca pszczół dla świata przyrody, poznaliśmy etapy powstania miodu i pracę pszczelarza. Zatańczyliśmy taniec pszczół oraz spróbowaliśmy miodu. Ważne jest, aby rolę i znaczenie tych owadów poznawać już od najmłodszych lat.


Tematy kompleksowe – maj

  1. Książka – mój przyjaciel 3.05.2021-7.05.2021
  2. Bajki, baśnie, legendy 10.05.2021 – 14.05.2021
  3. Rodzina razem się trzyma 17.05.2021 – 21.05.2021
  4. Ja i moi bliscy 24.05.2021 -28.05.2021

W ramach projektu „Czterolatek w świecie świąt nietypowych” będą realizowane następujące tematy:

  1. Światowy Dzień Pszczół 21.05.2021
  2. Dzień Mleka 28.05.2021

Tematy kompleksowe – kwiecień

  1. Mali odkrywcy 5.04.2021-9.04.2021
  2. Tajemnice świata 12.04.2021 -16.04.2021
  3. Z kulturą za pan brat 19.04.2021 -23.04.2021
  4. Jestem kulturalny 26.04.2021 -30.04.2021

W ramach projektu „Czterolatek w świecie świąt nietypowych” będą realizowane następujące tematy:

  1. Dzień Ziemi 23.04.2021
  2. Święta Majowe 30.04.2021

ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA


PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

19 marca obchodziliśmy Pierwszy Dzień Wiosny. W naszej sali pojawił się tajemniczy list, którego jak się okazało nadawcą była Pani Wiosna. Poprosiła nas o wykonanie kilku ciekawych i kolorowych zadań, dzięki którym zima powróci dopiero za rok. Jesteśmy pewni, że nasze starania sprawią, że Wiosna zawita do nas na dobre.


Drodzy Rodzice

19.03.2021r będziemy obchodzić Pierwszy Dzień Wiosny. Proszę, aby dzieci tego dnia w miarę możliwości przyszły ubrane z akcentem koloru zielonego.


DZIEŃ DINOZAURA

5 marca obchodziliśmy Dzień Dinozaura. Dowiedzieliśmy się jak wyglądały i czym się żywiły oraz jak wyginęły. Obejrzeliśmy prezentację multimedialną o dinozaurach, posłuchaliśmy prehistorycznych dźwięków. Przedszkolacy pomalowali figurkę dinozaura. Na koniec wykonaliśmy erupcję wulkanu. To był dzień pełen wrażeń.


Tematy kompleksowe – marzec

  1. Nasze podróże 1.03.2021-5.03.2021
  2. Nadchodzi wiosna 8.03.2021-12.03.2021
  3. Wiosna tuż-tuż 15.03.2021-19.03.2021
  4. Święta, święta, biją dzwony 22.03.2021-26.03.2021
  5. Wielkanoc 29.03.2021-2.04.2021

W ramach projektu „Czterolatek w świecie świąt nietypowych” będą realizowane następujące tematy:

  1. Dzień Dinozaura 5.03.2021 (przeniesiony z dnia 26.02.2021)
  2. Dzień Wiosny 19.03.2021
  3. Dzień Żelków 26.03.2021


Zajęcia 19.02.2021r.

Rozmawialiśmy na temat korzyści, jakie niosą ze sobą żywioły i sytuacji, w których przejawia się ich niszczycielska siła. Dzieci wykonały plakaty, pracując w zespołach. Oprócz zdobywania wiedzy, przedszkolacy nabywały umiejętności wspólnego podejmowania i realizowania zadań, komunikowania się. Na zakończenie każdy zespół zaprezentował „Taniec żywiołów”.


BAL KARNAWAŁOWY

12.02.2021r. odbył się Bal Karnawałowy. Tego dnia już od rana w przedszkolu pojawiły się kolorowe postacie. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno. Pszczółki świetnie bawiły się przy skocznej muzyce. Nie zabrakło konkursów w których przedszkolacy chętnie uczestniczyły , dopingując się nawzajem. W tym dniu uśmiech nie znikał z dziecięcych twarzy.



Tematy kompleksowe – luty

  1. Dbam o zdrowie 01.02.2021-05.02.2021
  2. Siły przyrody 08.02.2021-12.02.2021
  3. Cztery żywioły 15.02.2021-19.02.2021
  4. Wielka wyprawa 22.02.2021-26.02.2021

W ramach projektu „Czterolatek w świecie świąt nietypowych” będą realizowane następujące tematy:

  1. Światowy Dzień Kota 19.02.2021
  2. Dzień Dinozaura 26.02.2021


Dzień Babci i Dziadka

Przygotowując prezenty dla Babci i Dziadka rozwijaliśmy zmysły węchu i dotyku. W wykonaniu upominków pomogła nam praca z instrukcją. Wszystkie prezenty zostały przygotowane starannie i z wielką czułością.


Drodzy Rodzice

Dnia 12.02.2021r. (piątek) odbędzie się w przedszkolu bal karnawałowy. Proszę o przygotowanie strojów/przebrań dla dzieci.


Tematy kompleksowe – styczeń

  1. Młodsi i starsi 18.01.2021-22.01.2021
  2. Sport to zdrowie 25.01.2021-29.01.2021

W ramach projektu „Czterolatek w świecie świąt nietypowych” będą realizowane następujące tematy:

Dzień Popcornu 22.01.2021


22.12.2020 Wigilia


Tematy kompleksowe – grudzień

  1. Coraz zimniej 30.11.2020- 04.12.2020
  2. Nadchodzi zima 07.12.2020-11.12.2020 (temat przeniesiony z listopada, ze względu na zawieszone zajęcia w grupie)
  3. Świąteczne przygotowania 14.12.2020-18.12.2020
  4. Wesołych Świąt! 21.12.2020-24.12.2020
  5. Płynie czas 28.01.2020-1.01.2021

W ramach projektu „Czterolatek w świecie świąt nietypowych” będą realizowane następujące tematy:

  1. Dzień Guzika 11.12.2020

Drodzy Rodzice

6 listopada (piątek) będziemy obchodzić Dzień Postaci z Bajek. W tym dniu dzieci mogą przebrać się za dowolną postać z ulubionej bajki. Proszę , żeby był to sam strój, bez atrybutów np. korona, miecz, tarcza itp.


Tematy kompleksowe – listopad

  1. Mój dom – Polska 02.11.2020 06.11.2020
  2. Moje hobby 09.11.2020 – 13.11.2020
  3. Ulubione zajęcia 16.11.2020 – 20.11.2020
  4. Nadchodzi zima 23.11.2020 – 27.11.2020

W ramach projektu „Czterolatek w świecie świąt nietypowych” będą realizowane następujące tematy:

  1. Dzień Postaci z Bajek 06.11.2020
  2. Dzień Kredki 13.11.2020
  3. Dzień Pluszowego Misia 20.11.2020
  4. Andrzejki 27.11.2020

Dzień Poczty i Listonosza

16.10.2020 obchodziliśmy Dzień Poczty i Listonosza. Przedszkolaki poznały zawód listonosza oraz jego obowiązki. Dzieci dowiedziały się jak należy zaadresować list. Następnie, każdy wcielił się w rolę listonosza, dostarczając list do odpowiedniej skrzynki. Na koniec dzieci zaprojektowały swoje znaczki pocztowe. To był pracowity dzień.


Zajęcia na sali gimnastycznej

Ruch to zdrowie, każda Pszczółka Wam to powie!


Drodzy Rodzice

Proszę o przyniesienie strojów dla dzieci na gimnastykę: bluzka z krótkim rękawem, krótkie spodenki oraz buty z białą podeszwą w podpisanych workach do dnia 21.10.2020 (środa).


Drodzy Rodzice

Przesyłam link do informacji o trwającym konkursie plastycznym Nasze gospodarstwo rolne organizowanym  w ramach promocji Powszechnego Spisu Rolnego 2020.

https://poznan.stat.gov.pl/edukacja-statystyczna/nasze-gospodarstwo-rolne/.


Tematy kompleksowe – październik

1. Idzie jesień przez świat 28.09.2020 – 02.10.2020

2. Jesienna przygoda 05.10.2020 – 09.10.2020

3. Koszyk Pani Jesieni 12.10.2020 – 16.10.2020

4. Skarby jesieni 19.10.2020 – 23.10.2020

5. Nasza mała ojczyzna 26.10.2020 – 30.10.2020

W ramach projektu „Czterolatek w świecie świąt nietypowych” będą realizowane następujące tematy:

  1. Dzień Drzewa 09.10.2020
  2. Dzień Poczty 16.10.2020
  3. Dzień Makaronu 23.10.2020

Ogólne cele wychowawczo – dydaktyczne październik:

  • poznanie wartości „pracowitości”,
  • rozwijanie funkcji komunikatywnej języka,
  • zachęcanie do zgodnej współpracy podczas układania puzzli i różnych zabaw,
  • zapoznanie z cechami jesiennego krajobrazu i z darami jesieni,
  • poszerzanie doświadczeń językowych,
  • ćwiczenie pamięci,
  • uwrażliwianie na piękno jesiennej przyrody,
  • poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  •  doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1–3,
  • prowadzenie obserwacji, wyciąganie wniosków z doświadczeń,
  • przestrzeganie zawartych umów dotyczących bezpiecznego poruszania się podczas jesiennego spaceru,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • doskonalenie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas ćwiczeń i zabaw,
  • poznanie nazw i wyglądu niektórych grzybów,
  • rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych,
  • motywowanie do samodzielnego wykonania pracy,
  • poszerzanie wiedzy na temat wartości jaką jest pracowitość,
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • rozwijanie pozytywnych cech charakteru (pracowitości),
  • wyrabianie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • motywowanie do czynnego udziału w zajęciach (rozmowach, zabawach),
  • poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów,
  • poszerzanie doświadczeń językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim,
  • poznawanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • rozwijanie ekspresji, wrażliwości i pamięci muzycznej,
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
  • wzbogacanie doświadczeń sensorycznych,
  • motywowanie do zdobywania samodzielnych doświadczeń,
  • odkrywanie własnych możliwości twórczych,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie motoryki małej i precyzyjnych ruchów rąk,
  • poznanie nowej wartości „uprzejmości”,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat,
  • zachęcanie do bycia uprzejmym we wzajemnych relacjach,
  • poznanie wybranych owoców rosnących w sadzie,
  •  rozwijanie kompetencji językowych w zakresie posługiwania się językiem angielskim,
  • wdrażanie do dbania o porządek w najbliższym otoczeniu,
  • poznanie nazw wybranych drzew owocowych (jabłoń, grusza, śliwa),
  • wdrażanie do zgodnej współpracy,
  • poznanie możliwości własnego aparatu głosowego,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wyrabianie pamięci i słuchu muzycznego,
  • poznanie sposobu przygotowywania niektórych przetworów owocowych,
  • poszerzanie doświadczeń kulinarnych,
  • zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania owoców i warzyw,
  • poszerzanie wiadomości na temat uprzejmości,
  • rozwijanie pozytywnych cech charakteru (uprzejmość),
  • poznanie warzyw rosnących w warzywniaku jesienią,
  • rozwijanie poczucia jedności,
  • budowanie atmosfery życzliwości i otwartości,
  • poszerzenie wiadomości na temat warzyw i sposobu ich uprawy,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
  • uwrażliwienie na bogactwo otaczającego nas świata roślin,
  • poznawanie właściwości wybranego warzywa (ogórek kiszony),
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji stresowej,
  • poznanie budowy grzechotki i sposobu jej wykonania.

Drodzy Rodzice

Zachęcam do zbierania nakrętek, które można wrzucać do pojemnika, który znajduje się na schodach przy wejściu do przedszkola od strony małego parkingu.


25.09.2020 Dzień Jabłka

Tego dnia dzieci poszerzały wiedzę o jabłku. Zdobywały wiadomości na temat potraw i przetworów z jabłek. Dzieci próbowały musu jabłkowego, jadły jabłka surowe i suszone. Przedszkolacy zatańczyli „jabłkowy” taniec oraz wykonały jabłko z użyciem papieru toaletowego. Ten dzień zaliczamy do bardzo udanych i zachęcamy wszystkich do jedzenia jabłek, bo to źródło witamin i zdrowia.


18.09.2020 Dzień Przedszkolaka

Dzisiejszy dzień był bardzo wyjątkowy , ponieważ świętowaliśmy dzień Przedszkolaka. Dzieci m. in. bawiły się balonami, chustą animacyjną, rozwiązywały zagadki oraz brały udział w zawodach sportowych. Tego dnia nie brakowało uśmiechu i radości . Na zakończenie dzieci otrzymały odznakę Super Przedszkolaka.


Tematy kompleksowe – wrzesień:

1.W przedszkolu 01.09.2020 – 04.09.2020

2. Nasze przedszkole 07.09.2020 – 11.09.2020

3. Jestem bezpieczny 14.09.2020 – 18.09.2020

4. Pomocna dłoń 21.09.2020 – 25.09.2020

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne – wrzesień:

  • dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół,
  • kształtowanie postawy przyjacielskiej,
  • budowanie przyjaznej atmosfery,
  • integracja grupy,
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo -ruchowo-słuchowej,
  • motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
  • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy,
  • motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami,
  • odkrywanie własnych możliwości twórczych,
  • kształtowanie słuchu muzycznego,
  • wyrabianie pamięci,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • doskonalenie sprawności fizycznej,
  • wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
  • poznanie roli znaczków indywidualnych w przedszkolu,
  • rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
  • wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności,
  • poznanie wartości przyjaźni,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół,
  • wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie,
  • zachęcanie do dzielenia się przyniesionymi z domu zabawkami,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • wdrażanie do zgodnego działania w czasie pobytu w przedszkolu,
  • poznanie roli pracowników przedszkola,
  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia,
  • wdrażanie do szanowania wszystkich ludzi niezależnie od wieku i wykonywanego zawodu,
  • poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
  • rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie,
  • dostrzeganie wkładu wszystkich członków grupy w jej dobre codzienne funkcjonowanie,
  • rozwijanie zdolności teatralnych,
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
  • poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości,
  • kształtowanie pojęcia odwaga,
  • poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
  • poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw,
  • wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i poruszania się podczas spacerów,
  • poznanie roli tempa w utworze muzycznym,
  • kształtowanie sprawności manualnej i motoryki dużej,
  • uwrażliwienie na bogactwo i piękno świata muzyki,
  • wzbogacanie wiedzy na temat sygnalizatora świetlnego,
  • poznanie sposobu barwienia wody za pomocą bibuły,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • motywowanie do samodzielnego wykonania pracy plastycznej od początku do końca,
  • poszerzanie wiedzy na temat wartości, jaką jest odwaga,
  • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
  • nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
  • utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
  • poznanie wyglądu cyfr 1 i 2,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych,
  • wdrażanie do przestrzegania zawartych wcześniej umów,
  • poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami, 
  • utrwalenie wiedzy o ruchu drogowym,
  • wdrażanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw,
  • utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • zachęcanie do wykonywania zadań plastycznych i do współpracy podczas zabaw.