Jedne lubią pyzy, inne naleśniki.
Jedne wolą mecze, inne teatrzyki.
Każdy chce odegrać całkiem inną rolę,
ale wszystkie razem lubią swe przedszkole!
TYGRYSKI WITAJĄ W CZTEROLATKACH!
ZAJĘCIA DODATKOWE
JĘZYK ANGIELSKI, nauczyciel prowadzący Gabriella Chraplak:
wtorek 9.40-10.00
czwartek 10.20-10.40
GIMNASTYKA: środa 10.00-10.30
PRZEDSZKOLNA OLIMPIADA 2022
„W co zagramy dziś? Powiedź szybko mi…
Najlepszym zostań dziś sportowcem!
Zawsze wygrywa ten,
kto dobrze bawi się,
zasady fair play dobrze zna”
DZIEŃ DZIECKA 2022
Tego wyjątkowego dnia, czekały na nas cudowne atrakcje! Najpierw podziwialiśmy talenty ukochanych Pań, które bezbłędnie wcieliły się w Kaczkę Dziwaczkę i przygotowały specjalnie dla nas inscenizację tego wiersza, a potem zaczęło się prawdziwe szaleństwo… dmuchańce, popcorn, bańki i balony! Ah, żeby tylko Dzień Dziecka mógł trwać cały rok 😉
„Na straganie w dzień targowy,
takie słyszy się rozmowy…”
no images were found
„Posieję na spodku owies,
może mi wyrośnie, kto wie.
Od rana dzisiaj się cieszę,
pięknie mi owiesek wzeszedł!”
Przygotowania do Świąt Wielkanocnych zaczęły się na dobre, dziś posadziliśmy owies!
no images were found
TYDZIEŃ NA SPORTOWO
„Marzanno, Marzanno, ty zimowa panno…”, czyli witamy wiosnę 🙂
no images were found
PRZEDSZKOLNY TEATR
no images were found
WARSZTATY Z TRENEREM PSÓW
no images were found
Geometryczne stworki, czyli matematyka na wesoło!
no images were found
DZIEŃ KOBIET
KONKURS ORGANIZOWANY PRZEZ DOM KULTURY
no images were found
DZIEŃ DINOZAURA
no images were found
TŁUSTY CZWARTEK
no images were found
Nasza koleżanka Majka, zajęła pierwsze miejsce w przedszkolnym konkursie recytatorskim! Gratulujemy i jesteśmy dumni, że Tygryski są tak zdolne 🙂
no images were found
BAL KARNAWAŁOWY 2022
no images were found
SPOTKANIE Z GWIAZDOREM 2021
no images were found
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA – 25 XI
no images were found
Konkurs świąteczny organizowany przez Dom Kultury w Stęszewie
no images were found
Narodowe Święto Niepodległości 11 XI 2021
no images were found
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ POSTACI Z BAJEK – 5 XI
TYDZIEŃ LEGEND POLSKICH
Pierwszy tydzień listopada był dla nas czasem podróży i odkrywania kolejnych zakątków Polski! Zagościliśmy w Krakowie, gdzie poznaliśmy „Legendę o stopce królowej”, dowiedzieliśmy się co to znaczy być empatycznym i życzliwym oraz stworzyliśmy własny Łańcuch dobrych gestów. Wybraliśmy się także do pobliskiego Poznania i wiemy już, jak koziołki znalazły się na ratuszowej wieży. Kolejnego dnia, naszym celem podróży było Zakopane, gdzie poznaliśmy legendę o rycerzach śpiących pod Giewontem. Przy okazji dowiedzieliśmy się także czym jest gwara i poznaliśmy kilka słów pochodzących z gwary góralskiej! Ostatnim punktem naszej podróży był Toruń – wiemy już, co jest sekretnym składnikiem słynnych toruńskich pierników. Ten dzień był wyjątkowo, bo nasza sala zamieniła się w pracownicę mistrzów cukiernictwa, a każdy z nas własnoręcznie dekorował toruńskie katarzynki, aby następnie ze smakiem je spałaszować 🙂 Czekał nas także quiz, gdzie każdy Tygrysek miał okazję pochwalić się swoją wiedzą i wyróżniony został dyplomem. Podróże palcem po mapie też mogą być ciekawe i już nie możemy doczekać się, kiedy wybierzemy się w kolejną!
no images were found
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LISTOPAD
2-5.11, KRĄG TEMATYCZNY: Dbamy o zdrowie
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): wyrabianie prawidłowych nawyków prozdrowotnych w życiu codziennym (np. mycie rąk, ubiór odpowiedni do pogody, korzystanie z chusteczek higienicznych); wskazywanie części ciała i ich nazywanie; rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała; określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z zastosowaniem wyrażeń przyimkowymi (pod, nad, za, obok, etc.).
8-10.11, Wstępna obserwacja pedagogiczna dziecka czteroletniego
15-19.11, KRĄG TEMATYCZNY: Tutaj rosły paprocie
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): poznanie (ogólne) historii powstawania węgla kamiennego; poznanie wybranych gatunków zwierząt prehistorycznych – dinozaurów; obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę i zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
KODOWANIE NA DYWANIE
Kodowanie, będące wstępem do nauki programowania, uczy logicznego i analitycznego myślenia, obserwacji, dedukcji, planowania oraz współpracy. W procesie kodowania, przetwarza się i szyfruje informacje w postaci kodu, na przykład umownych znaków czy sekwencji – my, w ten właśnie sposób, zakodowaliśmy drogę, która poprowadziła księcia wprost do jego królewny!
no images were found
15 X 2021
Wizyta w Bibliotece Publicznej w Stęszewie
Najpierw samodzielnie stworzyliśmy własną książkę, składającą się z naszych ulubionych bajek, baśni i historii, która zagościła na półce w naszej miejskiej bibliotece! Bibliotekarki przywitały nas z uśmiechem, a my dowiedzieliśmy się, co należy zrobić, aby móc wypożyczać książki. Wspólnie przeczytaliśmy książkę, głośno tupaliśmy nogami i szeroko się uśmiechaliśmy. Na pewno będziemy wracać tu częściej!
no images were found
Kiedy za oknem coraz chłodniej, a deszcz i wiatr psują plany zabawy na placu, my nie marnujemy czasu. W tym tygodniu poznajemy nasze ciała i ich możliwości, sprawdzamy, kto jest najsilniejszy, a kto najszybciej biega, a przede wszystkim – świetnie się bawimy!
no images were found
06 X 2021
Na dzisiejszych warsztatach egzotycznych mieliśmy okazję poznać najdalsze kontynenty i zwierzęta, które na nich żyją. Odwiedziły nas węże, jaszczurki, afrykańskie ślimaki, a nawet żółw, który pochodzi z samych Chin! Dowiedzieliśmy się jaka w dotyku jest skóra węża i czym żywi się gekon. To było bardzo ciekawe spotkanie.
no images were found
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
4-8.10, KRĄG TEMATYCZNY: Jesień w ogrodzie
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku i zapachu, umuzykalnianie dzieci i rytmiczne poruszanie się przy muzyce; poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób; stosowanie form grzecznościowych względem rówieśników, a także osób dorosłych.
11-15.10, KRĄG TEMATYCZNY: O samym sobie
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): wskazywanie części ciała i ich nazywanie; określanie swoich cech fizycznych (m.in.: płeć, wiek, kolor oczu); rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej; określenie położenia przedmiotów w przestrzeni.
18-22.10, KRĄG TEMATYCZNY: Moje zmysły
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): wielozmysłowe poznawanie świata i otoczenia przy użyciu zmysłu wzroku, dotyku, węchu, smaku i słuchu; uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie; rozwijanie integracji sensorycznej; kształtowanie prawidłowej postawy ciała w toku zabawach ruchowych.
25-29.10, KRĄG TEMATYCZNY: Pada deszcz
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, różnicowanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych; rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek i krótkich wierszy.
DZIEŃ CHŁOPAKA
30 IX 2021
no images were found
DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
20 IX 2021
Chociaż większość naszych Kolegów i Koleżanek musiała zostać tego wyjątkowego dnia w domu, a my spędziliśmy go w towarzystwie naszych przedszkolnych sąsiadów z innych grup, nic się nie przejmujemy… Wiemy przecież, że prawdziwe Przedszkolaki mają swoje święto cały rok!
no images were found
ZBIERAMY, PRZELICZAMY I POZNAJEMY DARY JESIENI
no images were found
KONSTRUUJEMY, WYCINAMY I ĆWICZYMY PRAWIDŁOWY CHWYT NARZĘDZIA
no images were found
Witamy przedszkole, czyli co nas czeka we wrześniu…
1-3.09, KRĄG TEMATYCZNY: W przedszkolu!
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): zintegrowanie grupy, zapoznanie z salą przedszkolną, utrwalenie wyglądu znaczka przedszkolnego, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie mowy.
6-10.09, KRĄG TEMATYCZNY: Droga do przedszkola
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego, poznanie zasad ruchu drogowego, rozwijanie mowy, sprawności fizycznej i umiejętności wokalnych.
13-17.09, KRĄG TEMATYCZNY: Nadeszła jesień…
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie sprawności fizycznej i mowy, porównywanie liczebności zbiorów.
20-24.09, KRĄG TEMATYCZNY: Co robią zwierzęta jesienią?
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): rozwijanie mowy i sprawności fizycznej, umuzykalnianie, rozwijanie umiejętności liczenia.
27.09-1.10, KRĄG TEMATYCZNY: Jesień w sadzie
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): rozwijanie mowy i sprawności manualnej, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności fizycznej.