GRUPA 5-LATKI nazwa grupy- ” PRZYJACIELE”.

Nauczyciele pracujący w grupie:

wychowawca- Beata Wałkowska

Nauczyciele wchodzący- Krystyna Klonowska

Gabriella Chraplak- j. angielski

Ilona Szymanowska – religia

Pomoc nauczyciela: Magdalena Szafrańska

woźna oddziałowa: Lucyna Frankowska

Ćwiczenia gimnastyczne na sali gimnastycznej- wtorek 10.00-10.30

Zajęcia dodatkowe:

J. angielski-środa i czwartek godz. 8.00-8.30

Religia: Środa 9.45- 10.15

UWAGA RODZICE! PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ Z KOMUNIKATEM DYREKTORA NA STRONIE GŁÓWNEJ PRZEDSZKOLA O DYŻURACH I ZGŁASZANIU NIEOBECNOŚCI DZIECI W CZERWCU. PROSZĘ NA MOJEGO
E-MAILA PRZESYŁANIE INFORMACJI O NIEOBECNOŚCIACH PLANOWANYCH W CZERWCU I ZAPISYWANIU DZIECI NA DYŻUR LETNI Z ZAZNACZENIEM TERMINU. POZDRAWIAM wych. BeataWałkowska

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC MAJ 2021 r.

JESTEM KULTURALNY- 4. 05- 7.05. 2021 r. Wartość – kultura.

  • Kultura przy stole- KP.4. 7-8.
  • W sklepie. KP.4. 9.
  • Ekokulturalni to my. KP.4.10.
  • Ekologia zawsze w modzie.KP.4.11.

KSIĄŻKA MÓJ PRZYJACIEL- 10. 05.- 14. 05. 2021 r. Wartość- Szacunek do książek.

  • Nasze ulubione książki- KP.4. 12- 13.
  • W bibliotece. KP. 4. 14.
  • Kupujemy książki. KP. 4. 15.
  • Szanujemy książki. KP. 4.16.
  • Książki sensoryczne. KP. 4. 17.

BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY- 17. 05. 21.05. 2021 r.. Wartość- Szacunek do książek.

  • Baśnie.KP.4. 18.
  • Zwierzęta w bajkach. KP.4. 19.
  • Postacie z bajek. KP.4. 20.
  • Legendy polskie. KP.4. 21.
  • Opowieści z różnych stron świata. Praca plastyczna ” Złota rybka” .

RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA- 24.05. – 28. 05. 2021 r. – Wartość-Miłość.

  • Rodzice i my. KP.4. 22- 23.
  • Nasze mamy. KP.4. 24.
  • Podarunki dla mamy. KP.4.25. W 13.
  • Nasi tatusiowie. KP.4. 26.
  • Podarunki dla taty. KP.4. W 14.

UWAGA RODZICE! PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ Z KOMUNIKATEM DYREKTORA PRZEDSZKOLA, DOTYCZĄCEGO PRZYSZŁEGO TYGODNIA PRACY W PRZEDSZKOLU.

UWAGA RODZICE! W PONIEDZIAŁEK WRACAMY DO ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU. PROSZĘ, ABY DZIECI PRZYNIOSŁY DO PRZEDSZKOLA KSIĄŻKI – KARTY PRACY I OD RELIGII. POZDRAWIAM. WYCH. Beata Wałkowska

16. 04. 2021 r.- BUDUJEMY RAKIETĘ- aktywność plastyczno- techniczna.Rozwijanie kreatywności i logicznego myślenia, rozwijanie sprawności grafomotorycznej, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastyczno- technicznych, rozwiązywanie zagadek słownych.

  • Rakieta- zabawa plastyczno- techniczna. Dzieci wykonują rakietę wg własnego pomysłu z kartoników, folii aluminiowej, , papieru kolorowego, kleju, wycinają samodzielnie elementy rakiety, wymyślają jak ma wyglądać rakieta.
  • Zagadki kosmiczne – rozwiązywanie zagadek słownych, utrwalanie słownictwa w j. angielskim.
  1. Ciepło i światło co dzień nam daje, świeci na niebie, zachodzi- wstaje.Wokół tej gwiazdy wciąż krąży Ziemia, a to krążenie pory roku nam zmienia. ( Słońce- Sun)
  2. Nasza planeta , trzecia od Słońca, jako jedyna życiem tętniąca. Od lat zdumienie nauki budzi , światem swych roślin, zwierząt i ludzi. (Ziemia- Earth).
  3. Oświetla Ziemię gdy ją noc spowija, tym światłem, które od Słońca odbija, Na niebie kształt ma rogala lub koła, Srebrzysty. Ziemię okrąża dokoła. ( Księżyc- moon).
  4. Co to za pojazd, może już wiecie, co nawet w kosmos może polecieć? Jak gigantyczna kredka wygląda, a z wnętrza astronauta wygląda. (rakieta- rocket).
  5. To jest specjalny przyrząd optyczny do obserwacji astronomicznych. Obiektyw na fragment nieba kierujesz i w przybliżeniu je obserwujesz. ( teleskop- telescope).
  6. W statku kosmicznym opuszcza Ziemię, poznaje, bada Kosmosu przestrzenie. Ma kombinezon, hełm, rękawice, i się przyjaźnie wita z Księżycem. ( astronauta- astronaut).

15. 04. 2021 r.- KOSMICZNE ODKRYCIA- aktywność muzyczno-ruchowa. Kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych, rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej, rozwijanie kreatywności .

  • Praca z KP.3. 24- rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej.
  • Wynalazki- jakie to proste. zestaw ćwiczeń gimnastycznych z woreczkami. Przebierz się w strój gimnastyczny.
  1. Dzieci maszerują wysoko unosząc kolana. Na sygnał ” Figurka” nieruchomieją i wymyślają figurę z własnego ciała. 5X
  2. Dzieci biegają na palcach. Na sygnał : Hop! skaczą obunóż do przodu. 5X
  3. Dzieci skaczą na jednej nodze, raz na prawej, raz na lewej. Utrwalanie stron ciała. 5X
  4. Dzieci leżą przodem , nogi złączone i wyprostowane. W rękach trzymają woreczek, podnoszą woreczek do góry patrząc na sufit. 5X
  5. Dzieci siedzą w siadzie prostym , trzymają woreczki w rękach, wykonują głębokie skłony do przodu, powracają do siadu ręce z woreczkiem uniesione w górę. 5X
  6. Dzieci stoją w rozkroku, ręce z woreczkiem nad głową na sygnał puszczają woreczek przed siebie , potem za siebie. 5x
  7. Dzieci kładą woreczek na podłodze i skaczą obunóż wokół niego oraz przeskakują go do przodu i do tyłu. 5X
  8. Dzieci maszerują z woreczkami na głowie oddychają przez nos, wypuszczają powietrze ustami. Sprzątają woreczki i rozbierają się ze stroju. Myją ręce i twarz po ćwiczeniach.
  • KOSMOS- animacja edukacyjna you.tube.
  • KOSMOS- zagadki dla dzieci you.tube.
  • Śpiewające Brzdące- Układ słoneczny – Piosenki dla dzieci. you.tube.
  • Obejrzyj filmiki i piosenkę na you. tube.

14.04. 2021 r.- CO ROBI ASTRONOM?- aktywność matematyczno- przyrodnicza.Rozwijanie słownika czynnego, operowanie pojęciami: astronom, luneta, teleskopy, rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 1-10, ćwiczenia orientacji w przestrzeni, rozwijanie sprawności grafomotorycznej.

  • Słuchanie wiersza W. Chotomskiej pt. ” Dzieci Pana Astronoma”. Rozmowa na temat wiersza, ” O kim opowiada wiersz? Przy jakiej ulicy mieszkała rodzina? Co się w niej wydarzyło? Jakie imiona miały mieć urodzone bliźniaki? Jak myślicie, dlaczego astronom chciał dać dzieciom takie imiona?
  1. Przy ulicy Astronomów, w jednym z bardzo wielu domów, mieszkał sobie razem z żoną, roztargniony pan Astronom.

2. W domu nie widziało go się, bo wciąż błądził po Kosmosie, przez ogromne teleskopy, których zresztą miał na kopy, przez soczewki i lunety badał gwiazdy i planety.

3. Kiedyś , kiedy przez teleskop patrzył właśnie w dal niebieską, kiedy w nos mu Księżyc świecił , głos usłyszał : – Mamy dzieci!. Urodziła nam się naraz bardzo miłych bliźniąt para!

4. Syn i córka- on i ona!Jakie nadać im imiona?Drogi mężu, pomyśl chwilę , jak się ma nazywać synek? – Teleskopek- droga żono- rzekł natychmiast pan Astronom, – A córeczka?- Teleskopka! Teleskopki , no i kropka!

  • KIM JEST ASTRONOM- to naukowiec , który zajmuje się badaniem kosmosu.
  • Praca KP.3.23- ćwiczenia orientacji przestrzennej, kolorowanie prawej rękawicy astronauty na niebiesko, wycinanie nożyczkami elementów ze str. 49 i naklejanie w odpowiednie miejsca, przeliczanie kamieni dorysowując, aby było ich 7, rysowanie szlaczka po śladzie i kropkach.
  • Kosmiczne kamienie- zabawa matematyczna ćwicząca przeliczanie w zakresie 1-10. Dziecko przygotowuje plastikowy kubeczek i 10 koralików. Rodzic wkłada do kubeczka daną ilość koralików np. 5, 10, 7, a zadaniem dziecka jest je policzyć , za każdym razem inną ilość . Można też przygotować karteczki z cyframi od 1-10, w celu utrwalania wyglądu cyfr i przyporządkowywaniu liczbie przeliczonych kamieni.
  • Prawy do lewego- zabawa dydaktyczna. Dzieci pokazują prawą ręką lewe oko, prawą ręką lewe kolano, prawą ręką lewą nogę , lewa ręką prawe ucho , lewą ręką prawe oko, lewa ręką prawa nogę.
  • DOBIERZ DO PARY rymujące się wyrazy- globus, guma, gruszka, grzyby, gazeta, autobus, puma, serduszka, ryby, rakieta.

13. 04. 2021 r. – CO SŁUŻY DO OBSERWACJI NIEBA?- aktywność językowa.Rozwijanie słownika czynnego, rozwijanie słuchu fonemowego, czytanie globalne wyrazu parasol,rozwijanie percepcji wzrokowej, wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach plastycznych, operowanie pojęciami związanymi z kosmosem.

  • Co służy do obserwacji nieba?- zabawa dydaktyczna, oglądanie przedmiotów na ilustracjach służących do obserwacji nieba- teleskop, luneta. Rozmowa z dziećmi o obserwacji nieba i gwiazd.
  • Coś na” p” – zabawa spostrzegawcza,ćwicząca percepcję wzrokową i słuchową. Rodzic podaje nazwę przedmiotu, a dziecko określa czy dany wyraz jest na głoskę ” P” np. parasol, piłka, pałka, pies, pasek, piórko itp.
  • Praca z KP.3.22- rozwijanie słuchu fonemowego, czytanie globalne wyrazu parasol, łączenie obrazków na głoskę” p” z rakietą i planetą.
  • Parasole- zabawa plastyczna. Dzieci wycinają 10 kół ,składają je na pół i jeszcze raz na pół tworząc ‚”trójkąty”.Sklejają je i tworzą parasol. W otwór pośrodku wkładają patyczek lub słomkę i przymocowują go do parasola.
  • Kosmiczne puzzle- pokoloruj kolorowankę związaną z kosmosem , potnij na 8 części i złóż ponownie z nich obrazek, przyklej na kartkę.
  • miastodzieci.pl/kolorowanki/k/kosmos/

UWAGA RODZICE! Wstawiam przesłane przez panią katechetkę zajęcia z religii.

Dzień dobry      

Zajęcia na dzień 13 kwietnia.

Temat: Cieszymy się, że Pan Jezus Zmartwychwstał.

W czasie Świąt Wielkanocnych świętujemy Zmartwychwstanie Pana Jezusa.  Niewiasty – kobiety  przychodzą do grobu i bardzo się smucą. Żołnierze pilnują grobu, nagle słychać wielki hałas i anioł odsuwa kamień od grobu, a przestraszeni żołnierze uciekają. Anioł mówi kobietom, że Jezus zmartwychwstał.  Nagle przed niewiastami staje Jezus i ogarnia je wielka radość. Jezus je wita, a one kłaniają mu się. Jezus posyła kobiety, aby zaniosły nowinę o Jego zmartwychwstaniu apostołom. Kobiety biegną i przekazują wiadomość uczniom Jezusa. Bardzo się cieszymy, że Jezus nie został na zawsze w grobie, tylko zmartwychwstał  i żyje. Chciejmy się dzisiaj nauczyć piosenki, którą możemy wyrazić naszą radość  i wdzięczność dla Jezusa za Jego Zmartwychwstanie.

Przesyłam link do piosenki – życzę miłej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=T4hR-Qmd28I  (oryginalne nagranie, piosenkę śpiewa biskup Antoni Długosz.

Zadanie do wykonania – podręcznik str. 84

Powodzenia!

Pozdrawiam Was i Waszych Rodziców

Do zobaczenia mam nadzieję już wkrótce!

Ilona Szymanowska

12. 04. 2021 r. – LUBIMY PATRZEĆ W NIEBO- aktywność społeczno – emocjonalna.Wyrażanie radości z uczestniczenia w zabawach ruchowych, operowanie pojęciami : kosmos, planety, gwiazdy, Słońce. Poznawanie świata różnymi zmysłami( słuch- ucho, węch- nos, wzrok- oko, dotyk-ręka, smak- język).Rozwijanie słownika czynnego.

  • KOSMICZNA WYPRAWA- słuchanie wiersza E. Stadtmuller. Rozmowa na temat wiersza, ” O czym opowiada ten wiersz? Co to jest Kosmos? Co to jest Mleczna droga? Jakie planety są wymienione w wierszu?

1.Wyprawa kosmiczna, kosmiczna wyprawa,nieziemska przygoda, cudowna zabawa.Choć raz, choć raz pofrunąć do gwiazd, w ten niezapomniany czas.

2. Kapitan gotowy, załoga w komplecie, rakieta się pręży do lotu jak ptak.Już klapy zamknięte, skafandry dopięte, Trzy, dwa, jeden, zero i nareszcie start!

3.Już księżyc siwiutki cylindrem się kłania, już droga- ta mleczna porywa nas w dal.Tam gwiazdy się śmieją, planety szaleją, a Ziemię nam przysłania błękitna mgła.

4.Słoneczko promykiem pozdrawia znajomym, żegnają się z nami i Wenus i Mars, bo Ziemia już czeka i tęskni z daleka. To cud że ją mamy i ona ma nas!

  • MAPA KOSMOSU- UKŁAD SŁONECZNY- ZABAWA DYDAKTYCZNA- oglądanie mapy kosmosu , nazywanie i pokazywanie planet Układu Słonecznego, wskazywanie Słońca i Ziemi.
  • OGLĄDNIJ FILMIKI NA you.tube. „Nasz Układ Słoneczny, o Słońcu i planetach dla dzieci „oraz „Planety, księżyc słońce- czym jest kosmos”
  • CO NAM POMAGA ZDOBYWAĆ WIEDZĘ?- zabawa dydaktyczna. Jakie zmysły pomagają nam w zdobywaniu wiedzy? Poznawanie zmysłów: Oczy widzą- dzieci szukają określonych przedmiotów np. poszukaj w pokoju przedmiotów w kolorze zielonym. Nos – czuje- wąchanie różnych zapachów, a potem z zasłoniętymi oczami dzieci odgadują co to za zapach np. perfum, mydło, pasta do zębów itp. Język- smakuje-dzieci określają smak potraw np. słony- sól, słodki- cukier, gorzki- kwaśny- cytryna.Ręce- dotykają- dzieci za pomocą dotyku odgadują , co to za przedmiot schowany np. pod chustą np. śrubka metalowa, zimny lód, mąka, wata itp. Uszy – słyszą- dzieci odgadują różne dźwięki i ich źródła np. uderzanie drewnianymi przedmiotami, metalowymi przedmiotami, gwizdek itp.
  • PRACA Z KP.3. 20- 21– kształtowanie poczucia wartości związanej ze zdobywaniem wiedzy. Dzieci mówią , co robią dzieci , jak zdobywają wiedzę, znajdują na ilustracji elementy pokazane z prawej strony, liczą, ile ich jest i naklejają odpowiednie nalepki.
  • ZRÓB TO CO JA- dzieci skaczą, biegają a na wyznaczony sygnał naśladują pokazaną przez rodzica figurę z ciała lub ćwiczenie gimnastyczne.

UWAGA RODZICE! Odpłatność za m-c kwiecień została naliczona , aby rozliczyć miesiąc marzec. Kartki z naliczeniem kwietniowym będą, gdy przedszkole ruszy normalnie. Gdyby nie było otwarcia w kwietniu, to kartki będą w maju z odliczeniem kwietnia. Pozdrawiam wych. Beata Wałkowska

9. 04. 2021 r. – ZWIERZĘTA DALEKIEJ PÓŁNOCY- aktywność językowo-ruchowa.Kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych oraz ogólnej sprawności ruchowej, radość z uczestniczenia w zabawach muzyczno- ruchowych, rozwijanie słuchu fonemowego.

  • WYPRAWA NA PÓŁNOC- ćwiczenia gimnastyczne, zabawa na dywanie na boso, przebierz się w strój gimnastyczny.

1.Podróżnicy- zabawa orientacyjno – porządkowa: Dzieci biegają na palcach, chodzą na czworakach, czołgają się , na sygnał- Podróżnicy! siadają w siadzie skrzyżnym , wykonują skręty głowy w prawo, w lewo, wstają i wykonują skłony do przodu i na boki. Zabawę powtarzamy 5X.

2. KURS NA PÓŁNOC – ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Dzieci przyjmują pozycje w przysiadzie, podnoszą się do stania na wspięciu i wyciągają do góry ręce. Zabawę powtórzyć 5X.

3.NIEDŹWIEDZIE POLARNE- zabawa na czworakach, naśladowanie chodu niedźwiedzia i jego odgłosu- ryku.

4. FOKA- ćwiczenia z elementami toczenia się. Dzieci leżą tyłem, przetaczają się z brzucha na plecy. Zabawa trwa do 2 minut.

5. ESKIMOSI- zabawa z elementami podskoku. Wyznacz sobie mały slalom z klocków i skacz obónóż do wyznaczonego celu.

6.Zabawa uspakajająca- marsz na palcach z klaskaniem w ręce nad głową, przed sobą, za sobą.

  • ZWIERZĘTA DALEKIEJ PÓŁNOCY- zabawa dydaktyczna. Oglądanie i nazywanie zwierząt żyjących na północy. you.tube. Zwierzęta polarne dla dzieci bajki dla dzieci, powtarzaj nazwy zwierząt i klaskając , dziel ich nazwy na sylaby, możesz naśladować także ich odgłosy i poruszanie się.
  • PINGWINY- pobaw się przy piosence ” Pingwiny” you.tube. piosenki dla dzieci bajubaju.tv polskie piosenki dla dzieci .

8. 04. 2021 r.- MIESZKAŃCY DALEKIEJ PÓŁNOCY- aktywność matematyczno- przyrodnicza. Rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń , wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach ruchowych, ćwiczenia w przeliczaniu, odwzorowywanie liczby elementów za pomocą symboli, ćwiczenia percepcji wzrokowej, rozwijanie słownika czynnego i logicznego myślenia.

  • Jesteśmy otwarci na przygodę- zabawa dydaktyczna. Odnalezienie na globusie lub mapie bieguna północnego i wymyślanie przez dzieci , jakim środkiem lokomocji można się tam dostać. Wypowiadanie się na temat podróży na północ ( jaka jest tam pogoda i temperatura, jak należy się ubrać, jakie są krajobrazy) .
  • Tam, gdzie zawsze jest biało- zabawa słownikowa. Oglądanie ilustracji przedstawiających życie na dalekiej Północy.Jak nazywają się ludzie , którzy mieszkają na Dalekiej Północy( Innuici), Gdzie oni mieszkają? Jak oni są ubrani? Jaka jest tam pogoda? Jak wygląda igloo?
  • KRAINA WIECZNEJ ZIMY- grenlandia you.tube. film edukacyjny
  • Zabawa ruchowa: „Palec do palca”- dziecko bawi się z rodzicem lub rodzeństwem, wykonując polecenia: dotykamy się poszczególnymi częściami ciała np. Witamy się kolanami, nosami, czołem, palcami od prawej dłoni, itp. Utrwalanie części i stron ciała.
  • PRACA z KP.3.19.- ćwiczenia w przeliczaniu, odwzorowywaniu liczby elementów za pomocą symboli, ćwiczenia percepcji wzrokowej. Dzieci przyglądają się ilustracji, rysują odpowiednią liczbę kresek w ramkach , co jest danych elementów.
  • „Zrób ,tyle ile wskazuje cyfra”- zabawa ruchowa z elementami liczenia. Rodzic z dzieckiem przygotowuje 8 kółek z napisanymi na nich cyframi od 1- 8. Rodzic pokazuje kółko z narysowaną cyfrą , a dziecko odczytuje cyfrę i wykonuje daną liczbę ćwiczeń np. cyfra 4- dziecko odczytuje cyfrę i wykonuje 4 przysiady, cyfra 8 – zrób 8 podskoków itp.
  • IGLOO- praca plastyczna , wytnij z białej kartki kwadraty i prostokąty i ułóż z nich igloo, narysuj wg własnej inwencji Eskimosa. Dorysuj zimowe elementy( śnieg, góry lodowe, zaspy śniegowe itp.)
  • miastodzieci.pl/kolorowanki/eskimos/wydrukuj kolorowankę i pokoloruj Eskimosa, możesz go wykorzystać do pracy plastycznej, wyciąć i przykleić obok igloo.

UWAGA RODZICE – UPRZEJMIE PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ Z KOMUNIKATEM DYREKTORA NA STRONIE GŁÓWNEJ PRZEDSZKOLA W ZWIĄZKU Z PRZEDŁUŻENIEM OBOSTRZEŃ do 18.04. 2021 r. POZDRAWIAM. WYCH. BEATA WAŁKOWSKA

7. 04. 2021 r.- ZWIERZĘTA CIEPŁYCH KRAJÓW-aktywność językowa,rozwijanie słownika czynnego i logicznego myślenia, rozwijanie słuchu fonemowego, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych.

  • ZWIERZĘTA CIEPŁYCH KRAJÓW- ZAGADKI rozwiązywanie zagadek.
  1. Z rudej wspaniałej grzywy jest znany, za króla zwierząt wciąż uważany, masywny, szybki, odważny, silny i nie dorówna mu kot żaden inny( lew).
  2. Dudni, gdy dżungli przemierza drogi, ma długą trąbę, kły, grube nogi,uszami się wachluje w upale, zapominalski nie bywa wcale( słoń).
  3. Garb lub dwa garby ma na swym grzbiecie, to z nim pustynie w upał przejdziecie, nie jeść i nie pić może przez tydzień, z sił nie opada,dźwiga i idzie. ( wielbłąd).
  4. Znasz w czarno- białe paski konika?Po afrykańskich stepach pomyka, z żyrafą, strusiem się koleguje, a jego paski co dnia widujesz (zebra).
  5. Wielki i szary, nad nosem róg! Cały dzień w błocie leżeć by mógł,żyje w Afryce, je korę, liście, pływa i grubą skórę ma oczywiście. (nosorożec).
  6. Ptak ten cudownie jest ubarwiony, piórka mięciutkie, dziób zakrzywiony. Powtarza dźwięki, nieraz wręcz gada!I nóżką pokarm do dzióbka wkłada.( papuga)
  7. To jest najwyższe zwierzę na świecie, z najdłuższą szyją, w łatki, już wiecie? Mieszka w Afryce i żyje w stadach, listki i pączki z akacji zjada( żyrafa). KP.3.55. Wytnij i ułóż z wyciętych elementów żyrafę wg wzoru i naklej na kartkę.
  • COŚ NA ” G”- zabawa spostrzegawcza, ćwicząca percepcję wzrokową i słuchową, dzieci wyszukują w pomieszczeniu przedmiotów na głoskę g, np. garnek, grzebień itp.
  • Praca z KP.3.18- zapoznanie z litera g, rozwijanie słuchu fonemowego i percepcji wzrokowej, czytanie globalne wyrazu globus, dzieci nazywają zwierzęta i rzeczy na głoskę „g” i rysują drogę z tymi zdjęciami.

6. 04. 2021 r. – Mieszkańcy ciepłych krajów- aktywność społeczno – emocjonalna. Rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń,kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania, rozwijanie logicznego myślenia.

  • ZABAWY Z GLOBUSEM- zabawa dydaktyczna, Co to jest globus? wskazywanie na nim położenia Polski, wskazanie równika i krain najbliżej niego, gdzie zawsze jest ciepło oraz bieguny, gdzie zawsze jest zimno.
  • ZABAWY Z MAPĄ- zabawa słownikowa, nazywanie państw i kontynentów blisko równika. Nazywanie ludzi mieszkających w ciepłych krajach, dlaczego ludzie mają ciemniejszą skórę ?
  • Praca z KP.3.17. kodowanie i dekodowanie. Dzieci kolorują obrazek wg kodu, określanie pogody w tym miejscu.
  • Murzynek Bambo- J. Tuwim nauka wiersza na pamięć. Narysuj postać Murzynka Bambo wg własnej inwencji. Oglądnij filmik na you.tube. Murzynek Bambo.

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2021 R.

6. 04. – 9.04. 2021 r. „NASZE PODRÓŻE”- wartość OTWARTOŚĆ.

  • 6.04. 2021 r. – Mieszkańcy ciepłych krajów. KP.3. 17
  • 7.04.2021 r. – Zwierzęta ciepłych krajów. KP.3.18 KP.3.55- wytnij i ułóż żyrafę naklej na kartkę wg wzoru.
  • 8. 04.2021 r. Mieszkańcy Dalekiej Północy.KP.3.19
  • 9. 04. 2021 r. Zwierzęta Dalekiej Północy .

12.04. – 16.04. 2021 r.- MALI ODKRYWCY- wartość WIEDZA

  • 12. 04. 2021 r. -Lubimy patrzeć w niebo. KP.3. 20 – 21
  • 13. 04. 2021 r. – Co służy do obserwacji nieba? KP.3. 22
  • 14. 04. 2021 r. – Co robi astronom? KP.3. 23.
  • 15. 04. 2021 r.- Kosmiczne odkrycia. KP.3. 24.
  • 16. 04. 2021 r. – Budujemy rakietę -praca plastyczna z figur geometrycznych.

19. 04. -23. 04. 2021 r. – TAJEMNICE ŚWIATA- wartość WIEDZA

  • 19.04. 2021 r. – Wynalazki. KP. 3.25.
  • 20.04.2021 r. – Żarówka. KP. 3.26.
  • 21. 04. 2021 r. – Komputer. KP.3.27- 28.
  • 22. 04. 2021 r. – Telefon. KP.3.29.
  • 23. 04. 2021 r. – Roboty- praca plastyczno – techniczna z różnych materiałów( pudełka, kubeczki, folia aluminiowa , plastikowe butelki itp. )

26. 04. – 30.04. 2021 r.- Z KULTURĄ ZA PAN BRAT. wartość- KULTURA

  • 26. 04. 2021 r. – W świecie kultury. KP.4. 2-3.
  • 27. 04. 2021 r. – W kinie. KP. 4.4.
  • 28. 04. 2021 r. – W teatrze. KP.4. 5.
  • 29. 04. 2021 r. – Na koncercie. KP.4.6.
  • 30. 04. 2021 r. – W muzeum.

2. 04. 2021 r. ŚMIGUS- DYNGUS.( aktywność plastyczno- techniczna). Poznawanie tradycji związanych ze Świętami Wielkanocnymi, rozwijanie słownika czynnego, poznawanie budowy i właściwości jajka, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych.

  • ” Które to jajko? surowe czy ugotowane- zabawa badawcza, ” Jak zbudowane jest jajko?”- zabawa badawcza. Poznawanie właściwości jajka i jego budowy( (żółtko i białko) ” Czy z ugotowanego jajka na twardo wykluje się nam pisklę?- zabawa słownikowa. Rozwijanie słownika czynnego. Sprawdzanie które jajko jest surowe ,a które ugotowane, wprawianie w ruch obrotowy jajek i porównywanie ich ruchu. Sprawdzanie budowy jajka- obieranie ze skorupki, przekrawanie na pół określanie wyglądu, zapachu i smaku, nazywanie części jajka- białko, żółtko i skorupka.
  • Śmigus- dyngus- słuchanie wiersza Marii Konopnickiej

Panieneczka mała rano dzisiaj wstała.Śmigus!Śmigus!

Dyngus! dyngus!Bo się wody bała.

Panieneczka mała w kątek się schowała:

Śmigus!Śmigus! Dyngus! dyngus! bo się wody bała.

Panieneczka mała, sukienkę zmaczała: Śmigus! Śmigus!

Dyngus! dyngus! Choć się wody bała

Rozmowa na temat wiersza. O jakim zwyczaju wielkanocnym opowiada wiersz. Co oznacza śmigus? a co oznacza dyngus? Czy można się obrażać , jak zostanie się polanym wodą? Kiedy w święta obchodzimy śmigusa- dyngusa?

Śmigus- oznacza uderzanie gałązkami i polewanie wodą , a dyngus- odwiedzanie znajomych i wykupywanie się pisankami lub słodyczami.

  • WIELKANOCNE ZAJĄCZKI- praca plastyczno- techniczna ,
  • odrysuj swoją dłoń na kolorowej kartce papieru, wytnij ją nożyczkami , zagnij środkowy palec i schowaj go do tyłu, zagnij kciuk i mały palec do przodu. Dorysuj zajączkowi oczy, nos, wąsy łapki i udekoruj swoją półkę lub stół. Możesz wyciąć więcej zajączków i je komuś podarować, składając życzenia. Możesz go nakleić na kartkę i wg własnego pomysłu wykonać wiosenny obrazek z zajączkiem.

1.04. 2021 r. NA WIELKANOCNYM STOLE- ( aktywność muzyczno- ruchowa). poznawanie tradycji związanych z Wielkanocą, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach muzyczno – ruchowych, rozwijanie percepcji wzrokowej podczas uzupełniania brakujących elementów na obrazku przedstawiających wielkanocny stół, rozwijanie umiejętności społecznych, rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo-ruchowej.

  • WIELKANOCNY STÓŁ- słuchanie wiersza E. Skarżyńskiej. Rozmowa na temat wiersza.
  • Nasz stół wielkanocny haftowany w kwiaty, w borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych. lukrowana baba rozpycha się na nim, a przy babie – mazurek w owoce przybrany. Palmy pachną jak łąka w samym środku lata. Siada mama przy stole, a przy mamie tata. I my. Wiosna na nas zza firanek zerka, a pstrokate pisanki chcą tańczyć oberka. wpuśćmy wiosnę niech słońcem zabłyśnie nad stołem w wielkanocne świętowanie jak wiosna wesołe!
  • Praca z KP.3. 48 rozwój społeczny, rozwijanie percepcji wzrokowej i małej motoryki. Dzieci wycinają fragmenty obrazka ze str. 51i naklejają w brakujące miejsca, kończą ozdabianie obrusa po śladzie.
  • Ostrożnie jak z jajkiem- ćwiczenia gimnastyczne pomoce: JAJKA plastikowe LUB MAŁE PIŁECZKI, ćwiczenia na boso na dywanie, przebierz się w strój gimnastyczny.
  • W miękkim gniazdku- zabawa orientacyjno – porządkowa dzieci biegają na hasło: Pisanki ! układają się w leżeniu przodem i turlają się po podłodze.Na hasło : Gniazdko- siadają skrzyżnie. Zabawę powtarzamy 10X
  • Jajko- ćwiczenia dużych grup mięśniowych. Marsz , omijanie jajek lub piłeczek na podłodze, na sygnał jajko! dziecko klęka obok jajka podnosi je do góry raz jedną ręką i następnie drugą ręką. 5X
  • Ostrożnie jak z jajkiem- ćwiczenia brzucha, dzieci siedzą w siadzie podpartym. Jajko leży na podłodze, dzieci unoszą razem nogi i przenoszą je nad jajkiem raz w prawą, raz w lewą stronę , aby go nie dotknąć 10 x
  • Wyścig do koszyka- zabawa z toczeniem i turlaniem. odległość 5 m.
  • Uciekające pisanki- rzuty do celu- rzucanie piłeczkami lub jajkami do koszyka z odległości 3 m.
  • marsz z jajkami , przekładanie jajek pod kolanami nóg naprzemiennie. 10 x
  • ćwiczenia przeciw płaskostopiu– dzieci chodzą na wspięciu na palcach między jajkami , chodzą na piętach, po zewnętrznej i wewnętrznej stronie stopy.
  • PRAWDA CZY FAŁSZ- zabawa dydaktyczna dziecko odpowiada czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe,
  1. Święta Wielkanocne kojarzą nam się z choinką i św.Mikołajem. PRAWDA CZY FAŁSZ ?dziecko mówi jak powinno brzmieć prawdziwe zdanie.
  2. Do koszyczka wielkanocnego wkładamy żelki, cukierki czekoladowe i chrupki. PRAWDA CZY FAŁSZ?
  3. Mazurki i baby to najpopularniejsze ciasta wielkanocne. PRAWDA CZY FAŁSZ?
  4. Święta Wielkanocne zawsze obchodzimy latem. PRAWDA CZY FAŁSZ?
  5. Domy na święta Wielkanocne przystrajamy jemiołą i suchymi trawami. PRAWDA CZY FAŁSZ?
  6. Na Palmową Niedzielę robimy palemki. PRAWDA CZY FAŁSZ?
  7. Najważniejszym posiłkiem w czasie świąt Wielkanocnych jest wielkanocne śniadanie. PRAWDA CZY FAŁSZ?
  • PODAJĘ KONTAKT DO POBRANIA MATERIAŁÓW Z J. ANGIELSKIEGO OD PANI GABRYSI
  • login: jangielski.gchraplak@gmail.com hasło: English56

31. 03. 2021 r. WIELKANOCNY KOSZYCZEK.( aktywność matematyczno- przyrodnicza)poznawanie tradycji związanych z Wielkanocą, rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8 i operowanie symbolem liczby, rozwijanie logicznego myślenia i małej motoryki.

  • WIELKANOCNY KOSZYCZEK- zabawa dydaktyczna, rozmowa z dziećmi na temat zawartości koszyczka, Co to jest święconka ?, Gdzie z nią idziemy i z kim ? Kiedy ją jemy?Co oznaczają potrawy i ich symbolika: jajka- nowe życie, baranek- symbol Pana Jezusa, wędlina- dostatek, chleb- żeby go nigdy nie zabrakło, babka wielkanocna- radość ze spotkania z bliskimi, symbol doskonałości.sól- chroni od zepsucia i dodaje smaku potrawom, Obejrzyj także filmik na you.tube. prezentacja”Symbole świąt Wielkanocnych”you.tube. com/watch?v=PSMcPXs-1vM
  • Koszyczek wielkanocny-wyliczanka” Wielkanocny kosz robimy, zaraz go z figur zrobimy, tu kwadracik, a tam trójkąt, już gotowy, piękny z kurką.” Wytnij z kolorowego papieru kilka kwadratów i trójkątów i ułóż z nich koszyczek, dorysuj uchwyt, a na koniec narysuj w nim kurczaczka lub kurkę z kolorowymi jajeczkami.
  • Praca z KP.3.47- rozwijanie percepcji wzrokowej, opowiadanie treści obrazka. Dzieci uzupełniają obrazek naklejkami, opowiadają , jakie produkty można włożyć do święconki. Kolorują pola zgodnie z kodem.
  • Zabawa ruchowa z elementami równowagi – Wyścig z pisankami – weź łyżkę i połóż na niej jajko, wyznacz sobie mały tor przeszkód lub slalom i przejdź go , uważaj aby jajko nie spadło z łyżki.Powodzenia!
  • LICZYMY PISANKI zabawa dydaktyczna przeliczanie w zakresie 8.Dzieci wycinają 8 jajek jako liczmany . Wykonują zdania. 1. Ala włożyła do koszyka 4 jajka, a Zosia dołożyła 3 jajka. Ile jajek jest w koszyku? 2. Zosia włożyła do koszyka 2 jajka, Asia dołożyła 3 a na koniec Jaś włożył jeszcze 3 jajka.Ile pisanek jest w koszyku razem? 4. W koszyku było 8 pisanek przyszedł Krzyś i zabrał 3 pisanki . Ile pisanek pozostało w koszyku? Dzieci dodają i odejmują na liczmanach.
  • Zrób tyle, ile słyszysz– zabawa ruchowa. Rodzic uderza wystukuje rytm od 1-8 , a dziecko odlicza na głos i wykonuje tyle samo razy umówione ćwiczenie.np. 5 uderzeń- 5 skłonów, 6 uderzeń- 6 podskoków itp.

Zamieszczam informację od pani Katechetki, które strony dzieci mają uzupełniać w książkach.

Dzień dobry

W związku z  zaistniałą sytuacją pracy zdalnej w przedszkolu będę przesyłała dzieciom do wykonania zadania w kartach pracy z religii.

Zajęcia na dzień 31 marca Przeżywamy Wielki Tydzień. Najbliższe dni to ostatnie przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Za kilka dni Wielki Piątek- dzień śmierci Pana Jezusa na krzyżu. W dzisiejszym temacie dzieci zapoznają się z drogą jaką Pan Jezus musiał przejść z ciężkim krzyżem na miejsce gdzie umarł. Tę drogę nazywamy Drogą Krzyżową. Droga była trudna, Jezus upadał, ale na tej drodze Pan Jezus spotkał wielu dobrych ludzi: Maryję swoją Matkę, Szymona, który pomógł Mu nieść krzyż oraz Weronikę, która otarła twarz Panu Jezusowi.

Już w najbliższą sobotę przyjdziemy poświęcić pokarmy, które znajdą się na Wielkanocnym stole.

  • Jajka to symbol życia- skorupka jajka symbolizuje grób Pana Jezusa
  • Chleb przypomina, że Pan Jezus jest obecny pod postacią chleba, to także symbol modlitwy  o to, by w naszych rodzinach nie zabrakło chleba
  • Baranek – symbol Pana Jezusa Zmartwychwstałego

Co jeszcze mama włoży do koszyczka narysujcie w zadaniu. Przychodząc do święconki wchodzimy również do kościoła, aby pomodlić się przy grobie Pana Jezusa.

Zadanie do wykonania w ćwiczeniach : 80,81,82,83

Zajęcia na dzień 7 kwietnia

Święta Wielkanocne obchodzimy na pamiątkę Zmartwychwstania Pana Jezusa. Pierwszy dzień tygodnia, którym Jezus wstał z grobu żywy  oznacza niedzielę. Cieszymy się, że Pan Jezus pokonuje grzech i śmierć i dzięki temu będziemy mogli spotkać się z Panem Bogiem w niebie. Tutaj na ziemi możemy spotykać się z Panem Bogiem na każdej Mszy św. i podczas modlitwy. Kiedy Pan Jezusa włożono do grobu postawiono obok żołnierzy, którzy pilnowali grobu. Kiedy Pan Jezus zmartwychwstał żołnierze się wystraszyli i uciekli. Cieszymy się, że Jezus zmartwychwstał.

Zadanie do wykonania w ćwiczeniach : str. 84

Z OKAZJI ZBLIŻAJĄCYCH SIĘ ŚWIĄT WIELKANOCNYCH ŻYCZĘ WAM KOCHANI RODZICE I  DZIECIOM WSZYSTKIEGO CO NAJLEPSZE, A PRZEDE WSYZSTKICH OBFITYCH ŁASK OD JEZUSA ZMARTWYCHWSTAŁEGO! Błogosławionych Świąt!

A dla dzieci miły wierszyk

Moc prezentów dla szkraba od zajączka
co koszyczek trzyma w rączkach,
wielu wrażeń, mokrej głowy
w poniedziałek dyngusowy.
Życzę jaja święconego
i wszystkiego najlepszego!
Pozdrawiam serdecznie Ilona Szymanowska

30.03. 2021 r.W KUCHNI PACHNIE WIELKANOCĄ. ( wiodąca aktywność językowa) rozwijanie słownika czynnego, poznawanie tradycji związanych z Wielkanocą, rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchu fonemowego, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych.

  • Wielkanocne potrawy- zabawa dydaktyczna, nazywanie potraw związanych ze świętami wielkanocnymi, które przygotowujemy : biała kiełbasa, żurek, mazurek, babka, jajka w majonezie, sałatka warzywna, szynka, sernik, baranek i inne. Rozmowa z dziećmi, które z nich przygotujemy w swoim domu.
  • Święta Wielkanocne – animacja do piosenki, oglądanie ilustracji na you.tube.com./watch?v=KyeLIFXOp2g
  • Kroimy wyrazy- zabawa dydaktyczna, dzieci dzielą wyrazy na sylaby i tyle razy wyklaskują w dłonie, ile jest sylab: Wielkanoc, święta, jajko, pisanka, palma, życzenia, kurczaczek, zajączek,baranek, babka, kiełbasa, szynka.
  • Praca z KP.3. 46.- rozwijanie percepcji wzrokowej i umiejętności językowych , dzieci dzielą nazwy( kurczaczek, baranek) potraw na sylaby i kolorują właściwą liczbę kwadratów. Wymieniają nazwy produktów, z których zrobione są potrawy.
  • ZABAWA RUCHOWA- skaczą zajączki na łące- naśladowanie skoków zająca
  • WIELKANOCNA KOMPOZYCJA- praca plastyczna z wykorzystaniem wielkanocnych serwetek, starych kartek świątecznych, ilustracji z gazetek reklamowych z biedronki itp. Dzieci wycinają , naklejają dorysowują wg własnego pomysłu elementy związane z Wielkanocą tworząc wielkanocną kompozycje.
  • WIELKANOCNY MAZUREK- przepis na ciasto, które można wykonać razem z dziećmi, które mogą ozdabiać :300 g mąki, kostka masła, 100 g cukru, 2 żółtka, 2 łyżki śmietany. Dzieci siekają na stolnicy masło z mąką, cukrem i żółtkami oraz śmietaną, ugniatają, schładzamy w lodówce, potem wylepiamy nim formę, nakłuwamy widelcem i pieczemy 12-20 min. w 200 stopni.Wystudzone ciasto ozdabiamy masą kajmakową oraz kolorowymi cukierkami , bakaliami, itp. SMACZNEGO!
  • ŻYCZENIA WIELKANOCNE VIDEOO INFO- you.tube. obejrzyj filmik razem z rodzicami .

KONTAKT Z RODZICAMI PODCZAS PRACY ZDALNEJ ZA POMOCĄ STRONY INTERNETOWEJ GRUPOWEJ ORAZ ADRESÓW e-mail DO RODZICÓW.

RODZICÓW WYMIENIONYCH DZIECI ( Borys,Olga,Julia,Mikołaj, Oliwia, Alicja H., Wiktoria P., Tymon, Kuba, Alicja M., Patryk, Wiktoria M. ) proszę o podanie swoich adresów e-mail na mojego e-maila beataw1964@interia. pl

Proszę o informację od rodziców czy rodzice z dziećmi mają możliwość kontaktu w celu odczytania moich informacji do realizacji zajęć z dziećmi.

Na stronie zamieszczać będę krótkie scenariusze i zaznaczać karty pracy do wykonania przez dzieci oraz materiały z j. angielskiego i karty pracy w książkach od religii.

29. 03.2021 r. PISANKI, KRASZANKI- poznawanie tradycji związanych z Wielkanocą, kształtowanie wartości związanej z wyrażaniem i przeżywaniem radości , rozwijanie słownika czynnego, wyrażanie radości z uczestnictwa w zabawach plastycznych, rozwijanie percepcji wzrokowej, poznawanie różnych rodzajów jajek i ptaków, które je znoszą.

  • Dlaczego przed Wielkanocą malujemy jajka?Poznajemy różne techniki ozdabiania jajek wielkanocnych. Prezentacja na youtube.”Jak ludzie dawniej zdobili jajka”.
  • Słuchanie wiersza Doroty Gellner pt.
    • ” Pisanki”Patrzcie , ile na stole pisanek!każda ma oczy malowane, naklejane.Każda ma uśmiech kolorowy i leży na stole grzecznie , żeby się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny. Ale pamiętajcie!Pisanki nie są do jedzenia . Z pisanek się wykluwają świąteczne życzenia!
  • Rozmowa na temat wiersza- Jak wyglądały pisanki? Gdzie one leżały?Dlaczego nie je się pisanek? Czy u was w domu już zrobiliście pisanki?Komu je podarujecie ?
  • Wielkanocne pisanki– wytnij z papieru 10 jajek, każde innego koloru, poprzecinaj je w różny sposób na dwie części w pionie, poziomie , na ukos, linią falistą itp. rozsyp je na dywanie a potem złóż w całość i przeliczaj do 10.
  • Nasze pisanki- ugotuj 2 jajka na twardo i ozdób je wg własnego pomysłu ( pisakami, naklejkami, farbami, włóczką, cekinami).
  • Praca z KP.3.45 rozwijanie percepcji wzrokowej, ćwiczenia grafomotoryczne, naklejanie rytmu z naklejek.
  • Jajka małe i duże- poznawanie różnych jajek, ich wielkości i od jakich ptaków pochodzą

ZAJĄCZEK WIELKANOCNY W PRZEDSZKOLU 26. 03. 2021 r.

WYKONUJEMY PALMY WIELKANOCNE I OZDABIAMY KOSZYCZEK WIELKANOCNY

Już od wczesnego ranka dzieci ozdabiały swoje koszyczki wielkanocne na prezenty od wielkanocnego zajączka. Po śniadaniu wykonywaliśmy palmy wielkanocne z patyczka i kolorowej krepy i ozdobiliśmy nimi koszyczki. Następnie wybraliśmy się na poszukiwania koszyczka ze słodyczami. Zajączek zrobił nam niespodziankę zostawiając nam prezenty w sali , gdy szukaliśmy go na terenie przedszkola. Była wielka radość z otrzymanych prezentów, które dzieci włożyły do koszyczka. Potem składaliśmy sobie nawzajem świąteczne życzenia i zrobiliśmy wspólne świąteczne zdjęcie. Do pań tez przykicały świąteczne zające. Serdecznie dziękujemy za niespodzianki ZAJĄCZKU! DZIECI Z PANIAMI

SPOKOJNYCH I ZDROWYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH DOBREGO ZDROWIA, POGODY DUCHA , NADZIEI NA LEPSZE JUTRO, MIŁOŚCI, KTÓRA JEST WAŻNIEJSZA OD WSZELKICH DÓBR, UŚMIECHÓW BLISKICH I NIEZNAJOMYCH , KTÓRE POZWALAJĄ LŻEJ ODDYCHAĆ I SZCZĘŚCIA, KTÓRE NIEJEDNOKROTNIE OCALA NAM ŻYCIE.

DZIECIOM I RODZICOM z okazji Świąt Wielkanocnych

ŻYCZENIA SKŁADA WYCHOWAWCZYNI BEATA WAŁKOWSKA

DRODZY RODZICE!

Dziś wydałam dzieciom książki z kartami pracy do wypełnienia z dziećmi w czasie nieobecności w czasie zamknięcia przedszkola. Do świąt tematy są rozpisane i karty pracy zaznaczone przy tematach na marzec. Po świętach podam nowe tematy kompleksowe i rozpiszę, które karty pracy dalej wypełnić i jakie będą tematy na kwiecień. pozdrawiam i do szybkiego powrotu Pani Beatka

JUTRO DZIECI OTRZYMAJĄ PREZENTY OD ZAJĄCZKA I ZABIORĄ DO DOMU WIELKANOCNE KOSZYCZKI Z NIESPODZIANKAMI. PROSZĘ RODZICÓW DZIECI NIEOBECNYCH O ODBIÓR NIESPODZIANEK DO GODZ. 13.30 OD PANI MAGDY W ŁĄCZNIKU.

DRODZY RODZICE! !

SERDECZNIE DZIĘKUJĘ ZA WSPÓŁPRACĘ I SZYBKĄ REAKCJĘ W CELU PRZEPROWADZENIA ODBIORU DZIECI W CZASIE EWAKUACJI W PRZEDSZKOLU. DZIĘKUJE ZA POMOC PANI MAGDZIE I PANI LASECKIEJ W TYCH STRESUJĄCYCH DLA NAS CHWILACH. wych. Beata Wałkowska

PIOSENKA ” MASZERUJE WIOSNA”.

1.Tam daleko gdzie wysoka sosna , maszeruje drogą mała wiosna,

ma spódniczkę mini, sznurowane butki i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat, gdy go w górę wznosi zielenieje świat.

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę , na ramieniu małą torebeczkę,

chętnie żuje gumę i robi balony , a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna….

3.Wiosno,wiosno nie zapomnij o nas , każda trawka chce być już zielona, gdybyś zapomniała inną drogą poszła, zima by została groźna.

ref. Maszeruje wiosna…

ZIELONY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU – 19. 03. 2021 r.

W NASZEJ GRUPIE WITAMY WIOSNĘ NA ZIELONO

W naszej grupie wszyscy przyszliśmy do przedszkola ubrani w odcieniach zieleni, aby powitać nadchodzącą wiosnę. W tym dniu mówiliśmy o wiośnie i jej zwiastunach, przede wszystkim o bocianach. Wykonaliśmy pracę plastyczną malowaną plasteliną – postać bociana na łące, którą powiesiliśmy na wystawie. Odgadywaliśmy zagadki wiosenne oraz śpiewaliśmy piosenkę. Byliśmy także przygotowani na wiosenny przemarsz z zielonymi pomponami, ale zima sypała śniegiem i nie mogliśmy wyjść powitać wiosny z pomponami. Zrobiliśmy wspólne wiosenne, zielone zdjęcie z Panią Wiosną i zielonymi pomponami. Dziękujemy rodzicom za zielone przebranie dzieci i współpracę. Dzieci z Paniami.

Uwaga Rodzice

Dnia 19.03. 2021 r. będziemy witać wiosnę. Proszę, aby dzieci przyszły do przedszkola w ten dzień ubrane w odcieniach zieleni( zielona bluzka, sweter, bluza itp.)pozdrawiam wych. Beata Wałkowska

PODZIĘKOWANIA

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY ZA KWIATY I NIESPODZIANKI Z OKAZJI DNIA KOBIET PANIE Z DZIEWCZYNKAMI

DZIĘKUJEMY ZA NIESPODZIANKI Z OKAZJI DNIA MĘŻCZYZNY- ZALEGŁY DZIEŃ CHŁOPAKA CHŁOPCY- 5latki

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC MARZEC 2021 r.

1.03. – 5. 03. 2021 r. ” WIELKA WYPRAWA” WARTOŚĆ ” OTWARTOŚĆ”

  • Jedziemy na wycieczkę- KP.3 12- 13
  • Na lądzie- KP.3 14
  • W powietrzu- KP.3 15
  • Na wodzie. – KP.3 16
  • Jesteśmy podróżnikami. KP.3- praca plastyczna 53″ Balon”

8.03. – 12.03. 2021 r. ” NADCHODZI WIOSNA” WARTOŚĆ „WYTRWAŁOŚĆ”.

  • Słońce mocniej grzeje.KP.3 30- 31
  • Pierwsze rośliny. KP.3 32
  • Powroty ptaków. KP.3 33
  • Wiosenne porządki.
  • Marcowa zupa. KP.3 34

15.03. – 19.03. 2021 r. „WIOSNA TUŻ, TUŻ”.

  • Praca rolnika. KP.3.35
  • Co się dzieje w kurniku? KP.3.36
  • Co się dzieje w zagrodzie? KP. 3.37
  • Co się dzieje na polu? KP.3. 38
  • Rolnik- producent żywności.KP.3 39
  • ZIELONY DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

22.03. – 26.03. 2021 r. ” ŚWIĘTA, ŚWIĘTA BIJĄ DZWONY” WARTOŚĆ -„RADOŚĆ

  • Czas radości. KP.3 40- 41
  • Wielkie porządki. KP.3. 42
  • Wielkanocne zwierzęta. KP.3. 43
  • Wielkanocne dekoracje. KP.3. 44
  • Palmy wielkanocne.

29.03. – 2.04.2021 r. ” WIELKANOC”

  • Pisanki, kraszanki. KP.3 45
  • W kuchni pachnie Wielkanocą. KP 3. 46.
  • Wielkanocny koszyczek z niespodzianką od zajączka.KP.3. 47.
  • Na wielkanocnym stole. KP.3. 48.
  • Śmigus- dyngus.

W MIESIĄCU MARCU POZNAMY LITERY: R,r- rower, C,c- cebula, J,j- Jajko, oraz liczbę 7,8.

KOCHANE DZIECI Z RODZICAMI

Dziękuję serdecznie za niespodziankę- piękne kwiatki wiosenne na moje urodziny , za laurki od dzieci i pamięć. Pani Beatka Dla takich chwil, które sprawiają radość i wywołują uśmiech, mimo, że nieraz jest trudno i smutno, i że ktoś pamięta , warto żyć. Pozdrawiam serdecznie.

BALIK KARNAWAŁOWY 12. 02. 2021 r.

Był to bardzo wesoły i udany dzień w przedszkolu . Wszystkie dzieci z radością przyszły do przedszkola pięknie przebrane i wesoło bawiły się w swojej sali na Baliku Karnawałowym przy znanych utworach muzycznych dla dzieci, tańczyły poleczkę , walczyka, integrując się ze wszystkimi kolegami w tańcu. Dzieci chętnie brały udział w konkursach, pląsach i zabawach integracyjnych. Samodzielnie nakrywały do balowego stołu przygotowując słodki poczęstunek, do którego zasiadły po tańcu pijąc soczki i kosztując słodycze. Na koniec dzieci za wspaniałą, wspólną zabawę otrzymały balowo- walentynkowe niespodzianki. Dziękujemy rodzicom za przygotowane stroje.

UWAGA RODZICE!

Proszę o uzupełnienie kart kontynuacji uczęszczania dziecka do przedszkola w roku następnym i w kopercie wrzucenie do urny na dokumenty przy wejściu do przedszkola od 15.02. 2021 r. Dokumenty w sprawie rekrutacji można pobrać także ze strony internetowej przedszkola.

UWAGA RODZICE!

DNIA 12. 02.2021 r. ODBĘDZIE SIĘ W PRZEDSZKOLU BALIK KARNAWAŁOWY. KAŻDA GRUPA BĘDZIE BAWIĆ SIĘ W SWOJEJ SALI.PROSZĘ O PRZYGOTOWANIE DLA DZIECI STROJÓW KARNAWAŁOWYCH. DZIECI MOGĄ JUŻ OD RANA PRZYJŚĆ PRZEBRANE, JEŚLI TRZEBA BĘDZIE COŚ UBRAĆ TO PROSZĘ , ABY DZIECI PRZYNIOSŁY STROJE W WORKACH.W SALI DZIECI OTRZYMAJĄ SOCZKI, LIZAKI I PALUSZKI ORAZ WYKONAMY WSPÓLNE KARNAWAŁOWE ZDJĘCIE.

UWAGA RODZICE

Od 1 lutego nastąpi podwyżka stawki żywieniowej w przedszkolu.

Opłaty za posiłki- śniadanie 3.20 zł (obecnie 2.70 zł), obiad 4.30 zł

( obecnie 3.60 zł), podwieczorek 1.50 zł (obecnie 1.20 zł).

DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI

Serdecznie dziękuję Wam za wspieranie mnie w trudnych dla mnie chwilach oraz za obecność i złożone kwiaty na pogrzebie mojego męża.Pani Beatka Wałkowska

Z okazji ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA I NOWEGO ROKU 2021 składam wszystkim świąteczne życzenia dobrego zdrowia, radości ,spokoju serca oraz odpoczynku, aby narodzone Dzieciątko Jezus błogosławiło wszystkim w tych trudnych czasach. Pani Beatka

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LUTY 2021

SPORT TO ZDROWIE 1. 02.- 5. 02. 2021. wartość – SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA

  • Zimowe zabawy. KP.2. 38-39
  • Na narty. KP.2.40
  • Robimy bałwana. KP.2.41
  • Bezpieczne zabawy zimowe. KP.2.42
  • Ruszamy się.KP.2.43

DBAM O ZDROWIE- 8. 02. – 12. 02. 2021 r.

  • Zimowa olimpiada.KP.2.44
  • Zimą dbamy o zdrowie.KP.2.45
  • Ubranie dla aktywnych.KP.2. 46
  • Piramida zdrowego żywienia – zdrowe i niezdrowe.KP.2.47 i Kp. 2. 48.
  • BALIK KARNAWAŁOWY

SIŁY PRZYRODY – 15. 02. – 19.02. 2021r.

WARTOŚĆ -SZACUNEK DO PRZYRODY

  • W zgodzie z naturą. KP.3.2-3
  • Życie na ziemi.KP.3.4
  • Skarby Ziemi.KP.3.5
  • Bez wody nie ma życia. KP.3. 6
  • Zabawy z wodą.

CZTERY ŻYWIOŁY- 22. 02.- 26.02. 2021 r.

  • Poznajemy żywioły.KP.3. 7-8
  • Do czego potrzebne jest powietrze? KP.3. 9
  • Czy ogień jest pożyteczny? KP.3. 10.
  • Uwaga ogień! KP.3.10
  • Żywioły wokół nas.

Ze względu na pandemię nie odbędzie się zebranie z rodzicami po przeprowadzeniu przeze mnie obserwacji dzieci. Dlatego dziś wydawałam rodzicom obecnych dzieci karty informacyjne o obserwacji, punktacji z obszarów: rozwoju fizycznego, obszaru emocjonalnego, obszaru społecznego i obszaru poznawczego. Każde dziecko zebrało odpowiednią liczbę punktów, które oznaczyłam na karcie w górnej części i określiłam poziom rozwoju i opanowane umiejętności procentowo. Na karcie opisałam co dzieci potrafią, nad czym należy pracować, o zachowaniu , samodzielności , stosunku do kolegów i stosowaniu się do Kodeksu Grupowego. Cieszę się,że większość dzieci jest na poziomie wysokim w opanowywaniu umiejętności, kilkoro dzieci jest na poziomie średnim i należy z nimi pracować w domu i w toku bieżącej pracy. Dziękuję za każdą współpracę. Jeśli będzie nam dane spotkać się to zapoznam państwa z kartami obserwacji, które dzieci wykonywały.

POZNAJEMY NASZE SYMBOLE NARODOWE- UKŁADAMY PUZZLE

Pracujemy w zespołach i wspólnie układamy puzzle z symbolami narodowymi- godłem, flagą, herbem Stęszewa i mapą Polski. Odczytujemy napisy globalnie. Bardzo podobała nam się zabawa ze współzawodnictwem.

COTYGODNIOWE ZAJĘCIA GIMNASTYCZNE NA SALI GIMNASTYCZNEJ. Nasze ulubione zajęcia gimnastyczne na sali gimnastycznej, podczas których rozwijamy motorykę dużą, ogólną sprawność fizyczną i współzawodnictwo. Bardzo lubimy ćwiczenia z przyborami- woreczkami, szarfami, kółkami , piłkami itp.

TEMATY KOMPLEKSOWE W LISTOPADZIE I WARTOŚCI

” MÓJ DOM- POLSKA”WARTOŚĆ MIŁOŚĆ DO OJCZYZNY 2.11- 6.11. 2020 r.

  • Kto ty jesteś? – Katechizm Polskiego Dziecka- wł. Bełza”
  • Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” Orle Gniazdo”.
  • Godło, hymn, flaga Polski.
  • Warszawa- stolica Polski.”Legendy o Warsie i Sawie i Syrence.”
  • Sławni Polacy.
  • Jesteśmy Polakami. Polski Orzeł- praca plastyczna.

„MOJE HOBBY”- WARTOŚĆ PRACOWITOŚĆ 9.11.- 13.11. 2020 r.

  • Jesteśmy pomysłowi.
  • Oglądanie na ekranie.
  • ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI
  • Listopadowe dźwięki.
  • Gdy na dworze słota.

” ULUBIONE ZAJĘCIA”- WARTOŚĆ PRACOWITOŚĆ 16.11. -20.11.2020 r.

  • Każdy lubi coś innego.
  • Pracowity jak pszczoła.
  • Nasze zabawki.
  • Lubimy ruch.
  • Sami robimy zabawki.

” CORAZ ZIMNIEJ”-WARTOŚĆ TROSKLIWOŚĆ 23.11- 27.11. 2020 r.

  • Ubieramy się ciepło.
  • Skąd się bierze ciepło w domu?
  • Skąd się bierze prąd?
  • Urządzenia elektryczne w domu.
  • Dbamy o powietrze.

ZACHĘCAM DZIECI DO UDZIAŁU W AKCJI PRZEDSTAWIONEJ NA PLAKACIE

Uczymy się przedstawiania się imieniem i nazwiskiem oraz swojego adresu zamieszkania- miejscowość, ulica i numer domu. Poznajemy symbole narodowe,hymn, święta narodowe, kulturę i historię, poznajemy polskie legendy oraz tradycje.

Drodzy Rodzice: stroje gimnastyczne do odświeżenia po gimnastyce dzieci zabierać będą we wtorki do domu. Proszę, aby przynosiły je do przedszkola w poniedziałek razem z folią do prac plastycznych. Wych. Beata Wałkowska

DZIEŃ NAUCZYCIELA W NASZEJ GRUPIE- 14.10. 2020 r.

DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI. Serdecznie dziękujemy za pamięć i życzenia oraz kwiatki i niespodzianki. DZIĘKUJEMY! PANIE : Beatka, Magda, Gabrysia, Krysia, Lucyna, Ilona.Życzmy sobie zdrowia i bezpiecznego jutra.

” Nauczyciel widzi więcej, niż tylko twarze dzieci- stara się zobaczyć ich dusze”- B.Cage.

DZIEŃ CHŁOPCA W NASZEJ GRUPIE- 30. 09. 2020 r.

Co roku 30 września obchodzimy w grupie Dzień Chłopca. Tego roku też dziewczynki złożyły życzenia chłopakom, wręczyły im dyplomy Super Chłopaka i wspólnie się bawiły i jadły wafelki. Chłopcy podziękowali dziewczynkom i paniom za niespodzianki i obiecali być wzorowymi przedszkolakami.

Tematy kompleksowe w Październiku.

” Jesienna przyroda”- 5. 10.- 9. 10. br.

  • Domy zwierząt.
  • Odloty ptaków.
  • Spiżarnie zwierząt.
  • Przygotowania zwierząt do zimy.
  • To futerko jest lepsze.

„Koszyk Pani Jesieni” – 12. 10. – 16. 10.br. WARTOŚĆ- PRACOWITOŚĆ

  • Plony jesieni.
  • Dary z pola.
  • Jesienne owoce. Dzień Edukacji Narodowej.
  • Grzyby małe i duże.
  • Dary z parku.

” Skarby Jesieni”- 19. 10. – 23.10. br.

  • W spiżarni.
  • Po co zbieramy dary jesieni?
  • Co zrobimy z owoców i warzyw?
  • Jesienne krajobrazy.
  • Kramy z jesiennymi pomysłami.

” Nasza mała ojczyzna- mój dom STĘSZEW I OKOLICE”- 27.10. – 31.10. br. WARTOŚĆ- MIŁOŚĆ DO OJCZYZNY, PATRIOTYZM

  • Na naszych ulicach.
  • W naszej miejscowości- adres.
  • Moja miejscowość- ważne miejsca i ważni ludzie.”Legenda o Pańskiej Górze i Dorotce Broniszównie”.
  • Muzyka naszego regionu.
  • Stroje z naszego regionu. Herb Miasta Stęszewa.

PIOSENKA pt. ” Polska- mój dom”.

1.Właśnie tutaj jest twoja ulica, mama, dom, przedszkole oraz pies.

Miasto, wioska, kolega, dzielnica, to wszystko to Polska jest!

ref. Bo tu twoja mieszka rodzina, od Bałtyku po szczyty Tatr.

Tu jest Polska, ojczysta kraina. Biały orzeł jej strzeże od lat!

2.Morze, góry, jeziora i lasy, pola zbóż kołysze lekki wiatr.

Zwiedzaj Polskę, wyruszaj na trasy. I jej legend poznawaj świat.

ref. Bo tu twoja mieszka rodzina…

3.Polska Polska!- kibicuj z nami, wtedy gdy drużyna twoja gra.

Potem w stroju biało- czerwonym wspólnie z nimi zaśpiewaj hymn!

We wrześniu poznaliśmy litery: „O,o”- osa, ” A, a”- aparat,, ” M, m”- mama . Ćwiczymy wybrzmiewanie głosek w nagłosie i dzielimy wyrazy na sylaby, liczymy sylaby w wyrazach. Czytamy wyrazy globalnie: mama, tata, las, owoce, osa, aparat.

W Październiku poznaliśmy literę” L,l”- las”, „T,t”- tata, ” I, i – igła”, „D,d”- dom,

Poznaliśmy cyfrę „1”, przeliczamy elementy w zakresie 1-10 na palcach i liczmanach( żołędzie, kasztany, liście, ), przeliczamy i porównujemy elementy w zbiorach- mniej, więcej, tyle samo. Poznaliśmy cyfrę 2.

W Kąciku Dobrego Startu rysujemy szlaczki, ćwiczymy sprawność manualną poprzez rysowanie po śladzie linii prostych pionowych, ukośnych, falistych w liniach i samodzielnie. Uczymy się starannie kolorować kredkami ilustracje, rysujemy samodzielnie na zadany temat- mój dom, moja postać, ilustracje do legend, układamy puzzle.

PIOSENKA pt. ” Malowała Jesień”

1.Malowała jesień w parku wszystkie liście,

na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.

Lala, lala, la, lala, lala, la.

Na czerwono, na brązowo,żółto i złociście.

2.Przyleciała sroczka i usiadła z boku,

Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.

Lala, lala, la, lala, lala, la.

Przyglądała się , jak jesień barwi wszystko wokół.

3. Zobaczył to wietrzyk i pędzi po lesie,

Zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.

Lala, lala, la, lala, lala, la,

Zrywa kolorowe liście i ze sobą niesie.

PIOSENKA „PLANETA DZIECI”- sł. K. Karamuz, muz. D.Duln

1.Na planetę dzieci wszystkich zapraszamy, na planecie dzieci serdecznie witamy.

Kocham, lubię, szanuję, mówię: proszę, przepraszam, dziękuję,

dzień dobry i do widzenia – magicznymi słowami świat zmieniam.

ref. Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego?

zapraszamy do klaskania w odpowiedzi na pytania!

Kto śniadanie grzecznie zjadł klask, klask!

Na pytania odpowiadał? klask, klask!

Kto posegregował śmieci? klask, klask!

Ten jest przyjacielem dzieci!

2.Sprzątam zawsze po dobrej zabawie, lubię wiedzieć, co piszczy w trawie,

Szanuję ludzi, zwierzęta, przyrodę, zmienić świat na lepsze dziś mogę!

ref. Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego?

Zapraszamy do skakania w odpowiedzi na pytania!

Kto dziś rano nie grymasił? hop, hop!

Kto, wychodząc światło zgasił? hop, hop!

Kto się dzielił zabawkami? hop,hop!

Ten niech zawsze będzie z nami!

3.Stoję zawsze w obronie słabszego,codziennie robię coś dobrego,

Gdy obiecam, to słowa dotrzymuję, i uśmiechem świat koloruję!

ref. Koleżanko i kolego, kto z was zrobił coś dobrego?

Zapraszamy do tupania w odpowiedzi na pytania!

Kto zakupy pomógł nieść? tup, tup!

Zwierzakowi kto dał jeść? tup, tup!

Kto pochwalił siostrę, brata? tup, tup!

Ten ma moc zmieniania świata!

wiersz pt. ” Magiczne słowa”- aut. P. Siewiera- Kozłowska

Trzy magiczne słowa doskonale znam,

przepraszam, dziękuję, proszę- powiem wam!

Powtórzcie je za mną, kiedy na to czas:

przepraszam, dziękuję, proszę – jeszcze raz!

AKTYWNOŚĆ DZIECI NA ZAJĘCIACH DYDAKTYCZNYCH

  • poniedziałek- aktywność społeczno – emocjonalna
  • wtorek- aktywność językowa, ruchowa
  • środa – aktywność matematyczno – przyrodnicza
  • czwartek- aktywność muzyczno- ruchowa
  • piątek- aktywność plastyczno- techniczna

11. 09. 2020 r. SPOTKANIE ZE STRAŻAKAMI Z OSP STĘSZEW

Gościliśmy w przedszkolu strażaków z OSP STĘSZEW, którzy opowiedzieli nam o swojej pracy, pokazali wyposażenie wozu strażackiego i potrzebne akcesoria potrzebne do udzielenia pomocy poszkodowanym w wypadkach i różnych sytuacjach kryzysowych. Dziękujemy z ciekawą pogadankę o bezpieczeństwie i dobre rady.

Miło spędziliśmy czas dowiadując się wielu ciekawych informacji o ciężkiej i ofiarnej pracy strażaków. Dziękujemy za spotkanie.

wiersz pt.”Gdy zamierzasz przejść ulicę”. Wanda Chotomska

Na chodniku przystań bokiem,

Popatrz w lewo bystrym okiem.

Skieruj w prawo wzrok sokoli.

Znów na lewo spójrz powoli.

Jezdnia wolna- więc swobodnie

mogą przez nią przejść przechodnie.

Piosenka pt.” Bezpieczeństwo to jest przecież ważna sprawa”.

  1. Kiedy masz ochotę ruszyć na wycieczkę, wtedy musisz przygotować się troszeczkę.

żeby miło się jechało, by nic złego się nie stało,

tej piosenki dziś posłuchaj przez chwileczkę.

Gdy rowerem jedziesz lub na hulajnodze, bądź ostrożny , gdy ktoś mija cię na drodze.

Ochraniacze i kask włóż, bo bez tego ani rusz,

to w bezpiecznej jeździe ci pomoże.

ref. Bezpieczeństwo to jest przecież ważna sprawa,

by być zdrowym , by udała się zabawa.

Kto zasady bezpieczeństwa dobrze zna,

ten na swojej buzi uśmiech zawsze ma. 2X

2.Kiedy w foteliku jedziesz autem z tatą, to przypomnij tacie,

by uważał na to, czy zapięte pasy ma i czy lusterka widać dwa.

Tata wnet buziaka da ci dzisiaj za to.

Gdy codziennie do przedszkola idziesz rano,

mocno trzymaj się za rączkę z twoją mamą.

Przed ulicą wnet zrób stop!Spójrz w lewy, prawy, lewy bok.

I przez pasy przechodź z miną roześmianą!

16. 09. 2020 r. SPOTKANIE Z POLICJANTAMI.

Odwiedzili nas w przedszkolu panowie policjanci, którzy uczyli nas prawidłowego zachowania się na drodze, zasad przechodzenia przez jezdnię po pasach bez sygnalizatora, bezpieczeństwa na drodze do przedszkola, podczas jazdy samochodem i w sytuacjach, których należy zachować bezpieczeństwo( zapinanie pasów, siedzenie w fotelikach, przechodzenie po pasach, zachowanie w stosunku do napotkanych zwierząt, nieznajomych ludzi itp.). Zapoznaliśmy się z akcesoriami policjanta na służbie (kajdanki, pistolet, telefon, kamizelka kuloodporna, wygląd, sygnał i wyposażenie radiowozu) .Poznaliśmy ubiór roboczy do pracy na co dzień i od święta(mundur galowy). Zapamiętamy dobre rady i będziemy ich przestrzegać, aby być bezpiecznym. Dziękujemy za sympatyczne spotkanie i życzymy bezpiecznej służby. Przedszkolacy z paniami.

16. 09 .2020 r. Wesoła zabawa na nowym placu zabaw.

Uczymy się bezpiecznie wspólnie bawić na nowym placu zabaw- uczymy się wspinać, zjeżdżać, zwisać na lince i drążku. Oczekujemy na swoją kolej, nie popychamy się, nie skaczemy. Na równoważni ćwiczymy równowagę i zwinność. Rozwijamy ogólną sprawność fizyczną i wytrzymałość.

INFORMACJA DLA RODZICÓW.

Zachęcam dzieci do wzięcia udziału w konkursie plastycznym ogłoszonym na stronie internetowej przedszkola o Stęszewie.

Zachęcam do przynoszenia nakrętek, które można wrzucać do białego, oznakowanego pojemnika, który znajduje się na schodach do przedszkola przy wejściu dla trzylatków, od małego parkingu.

Zachęcam dzieci do zbierania kasztanów i przynoszenia do przedszkola.Można je wsypywać do worka, który znajduje się przy wejściu do przedszkola.