16.04.2021r. temat dnia: „Czytanie to wspaniała zabawa”

  • „Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato” – czytanie wybranej przez dziecko książki. Omawianie jej treści, odpowiadanie na pytania rodzica.
  • „Jaka może być książka?” – zabawa słowna, wyszukiwanie przez dziecko określeń pasujących do książki. Na kartce papieru rodzic zapisuje tytuł wybranej przez dziecko książki. Następnie czerwonym kolorem zapisuje przymiotniki dotyczące wyglądu książki, zielonym określenia dotyczące treści. Rodzic tłumaczy dziecku sposób wykonania zadania, dziecko próbuje podać odpowiedni kolor.
  • „Znam literki” – utrwalenie poznanych liter – wyszukiwanie wybranych przez dziecko jednej lub dwóch liter na dowolnej stronie w książce. Dziecko pokazuje rodzicowi znalezione literki.
  • „Czego jest więcej?” – ćwiczenia matematyczne – uzupełnianie karty pracy: „Dzieciaki w akcji” str.69
  • „Moja książeczka” – dziecko wymyśla treść własnej książeczki. Rysuje obrazki na kartkach papieru i opowiada jej treść. Rodzic, zapisuje tytuł wymyślony przez dziecko i spina razem wszystkie kartki. Dziecko ozdabia stronę tytułową. Zachęcam do przyniesienia w poniedziałek do przedszkola swojej książeczki, którą zaprezentujemy dzieciom w grupie.
  • „Omiń książkę” – zabawa ruchowa z elementami czworakowania (opis zabawy 12.04.21r.)

Praca Lucjanka 🙂


15.04.2021r. Temat dnia:” Z wizytą w bibliotece”

  • „Powiedz coś o książce” – zabawa słowna, opisywanie książki. Rodzic wybiera kilka książek i układa je przed dzieckiem. Zadaniem dziecka jest opisanie wybranej książki z uwzględnieniem grubości, wielkości i tematyki. Rodzic zwraca uwagę na poprawną gramatycznie wypowiedź dziecka.
  • „Robimy porządki” – ćwiczenia w klasyfikowaniu. Segregowanie książek, ćwiczenie wykonać należy cztery razy: pierwszy raz dziecko dzieli książki na grube i cienkie, drugi raz na te z ilustracjami i bez ilustracji, trzeci raz na małe i duże, czwarty raz na te w sztywnej okładce i w miękkiej okładce. Po wykonaniu zadania rodzic wraz z dzieckiem układa książki w domowej biblioteczce. Zwrócenie uwagi na odpowiednie układanie książek na półce.
  • „Wizyta w bibliotece” – dziecko wciela się w rolę bibliotekarza. Rodzic odwiedza „bibliotekę”, prosząc o wybraną książkę. Zadaniem dziecka jest wyszukanie odpowiedniej książki sugerując się opisem rodzica.
  • „Jesteś książką” – zabawa teatralna – rodzic prosi dziecko do odegrania danej scenki: „Jesteś małą, cienką książką, którą porwał wiatr”, „Jesteś grubą księgą, która stoi oparta o ścianę”, „Jesteś książką, którą ktoś dotyka brudnymi rękami”, „Jesteś książką, którą ktoś przegląda strona po stronie” itp…. Dziecko stara się twórczo podejść do zadania i pokazać ruchem swojego ciała dane czynności.
  • „Ćwiczenia z myślenia” – uzupełnianie karty pracy: „Dzieciaki w akcji” str.19

DRODZY RODZICE! Przesyłam zadania od pani logopedy.


14.04.2021r. Temat dnia: „O czym marzą książki?”

  • „Powtórz rytm” – zabawa rytmiczna. Do zabawy potrzebny będzie instrument muzyczny (można wykorzystać dwie plastikowe butelki, dwie łyżki itp…). Rodzic proponuje rytm, zadaniem dziecka jest go powtórzyć. Następuje zamiana.
  • „Ile to jest?” – zabawa matematyczna, doskonalenie liczenia w zakresie 9. Liczenie na palcach: Ile to będzie 2 piłki i 3 piłki?, Ile to będzie 1 samochód i 2 samochody?, Która liczba jest większa: 5 czy 2?, jaka liczba jest po 6?, Ile to będzie 4 klocki i 4 klocki? itp…
  • „Książka – mój przyjaciel” – wysłuchanie wiersza i rozmowa na jego temat: „Wiem ,że marzenie niejedno dzięki książkom się spełni. Odkrywają przede mną wiele pięknych tajemnic. I gdybym chciał najzwięźlej – czym jest książka tłumaczyć, powiedziałbym najprościej: MĄDRY, WIERNY PRZYJACIEL” (autor: Jerzy Skokowski). Rozmowa z dzieckiem na temat: „Czy książka może być przyjacielem i dlaczego?” – swobodne wypowiedzi dzieci.
  • „Życzenia książki” – rodzic na wyciętym kole papieru zapisuje hasło: „ŻYCZENIA KSIĄŻKI”, dziecko wymienia jakie miałoby życzenia gdyby było książką, rodzic zapisuje je na paskach papieru , dziecko przykleja je wokół koła tworząc słoneczko.
  • „Znajdź różnice” – uzupełnianie karty pracy: „Dzieciaki w akcji” str.18
  • „Opowiadamy bajkę” – zabawa integracyjna, tworzenie opowiadania. Do tej zabawy zachęcam kilku domowników. Pierwsza osoba rozpoczyna opowiadanie bajki, kolejna osoba dopowiada następne zdanie. Rodzic celowo zmienia treść opowiadania tak aby nie była to żadna z bajek, którą zna dziecko. Ma być to nowe, wymyślone opowiadanie. Zadanie to pobudza wyobraźnię u dzieci i sprawia wszystkim wiele radości – SERDECZNIE POLECAM!!!
  • „Zamek dla rycerza księżniczki” – zabawa konstrukcyjna. Budowanie zamków z klocków.

Praca PATRYKA 🙂 Brawo!!!


13.04.2021r. Temat dnia: „W krainie książek”

  • „Porządki w małej biblioteczce” – dziecko porządkuje półeczkę ze swoimi książkami. Rodzic przypomina dziecku jak należy dbać o książeczki. Zachęcam do obejrzenia filmiku „ZASADY KORZYSTANIA Z KSIĄŻEK” Ewa Sidor – You Tube
  • „Kto tu nie pasuje” – zabawa dydaktyczna. Rodzic podaje dziecku trzy postacie, z których jedna nie pasuje do pozostałych. Zadaniem dziecka jest wskazanie danej postaci : „Czerwony Kapturek, Pinokio, Dżepetto”, „Smok, Śnieżka, krasnoludki”, „babcia, wilk, rybak”, Kubuś Puchatek, Jaś, Baba Jaga”, ” macocha, Puchatek, Kłapouchy”, „Śnieżka, Śpiąca Królewna, krasnoludki”, ” Małgosia, wilk, leśniczy”, „Kopciuszek, macocha, Szewczyk Dratewka” itp…
  • „Jak powstaje książka” – oglądanie filmiku edukacyjnego dla dzieci: „Jak powstaje książka” Przedszkole Razem You Tube. Rozmowa z dzieckiem na temat filmiku.
  • „Zakładka, co to takiego?” – rodzic wyjaśnia dziecku, co to jest zakładka do książki i w jaki sposób z niej korzystamy? Jeśli posiadają Państwo w domu zakładkę, proszę ją pokazać dziecku i zaprezentować sposób korzystanie z niej.
  • „Zakładka do książki” – praca plastyczno-techniczna – rodzic przygotowuje podłużny kawałek papieru (najlepiej z bloku technicznego), zadaniem dziecka jest ozdobienie zakładki według własnego pomysłu (pokolorowanie, oklejenie kolorowym papierem lub naklejkami) Zakładkę ozdabiamy z dwóch stron.
  • „Rób to co ja” – zabawa ruchowa. W zabawie dwie lub trzy osoby stają jedna za drugą. Osoba stojąca jako pierwsza pokazuje pewien ruch, osoby stojące za nią robią dokładnie to samo. Następuje zamiana.
  • „Książki” – uzupełnianie karty pracy: „Dzieciaki w akcji” str. 17

Praca Martusi Szcz. 🙂


Zadania i eksperymenty wykonane przez Patryczka 🙂


DRODZY RODZICE! Przesyłam zadania z religii.


Temat kompleksowy: „Książka moim przyjacielem”

12.04.2021r. Temat dnia: „Ulubieni bohaterowie”

  • „Z jakiej bajki jest ta postać” – rodzic własnymi słowami opisuje wygląd, cechy i zachowanie danej postaci (Czerwony Kapturek, Calineczka, Kot w butach, Baba Jaga, Pinokio, Kubuś Puchatek, Kopciuszek, Królewna Śnieżka, Rybak). Zadaniem dziecka jest odgadnięcie o jakiej postaci mówi rodzic.
  • „Książki i ich bohaterowie” – rozmowa na temat miejsc, w których można spotkać książki. Wyjaśnianie różnic między biblioteką, czytelnią i księgarnią.
  • „Bieg do biblioteki” – zabawa bieżna. Dziecko porusza się truchtem po pokoju. Rodzic wyznacza miejsce biblioteki, mówiąc: Biblioteka jest przy stole; Biblioteka jest przy drzwiach; Biblioteka jest przy kanapie; Biblioteka jest przy fotelu itp…Dziecko dobiega do odpowiedniego miejsca.
  • „Jaki to bohater?” – zabawa dydaktyczna, ocena postepowania bajkowych postaci. Dziecko na jednej karteczce rysuje czerwone serduszko, na drugiej czarną kropkę. Symbole te oznaczają, czy dana postać jest pozytywna, czy negatywna. Rodzic wymienia postacie z bajek i baśni, zadaniem dziecka jest podniesienie odpowiedniej karteczki.
  • „Jesteś bajkową postacią” – zabawy dramowe, odgrywanie roli. Dziecko wciela się w role bohaterów z bajek i baśni. Rodzic podaje propozycje scenek: Jesteś rybakiem, który łowi ryby; Jesteś Kubusiem Puchatkiem, który wspina się na drzewo po miód; Jesteś Kopciuszkiem, który tańczy na balu; Jesteś rycerzem, który strzeże zamku; Jesteś wilkiem, który udaje babcię itp…
  • „Znajdź miejsce dla bohaterów bajek i baśni” – karta pracy: „Dzieciaki w akcji” str.14-15
  • „Znamy różne bajki i baśnie” – zabawa słowna, dopowiadanie tytułu. Rodzic mówi początek tytułu bajki a dziecko dopowiada dalszą część: np, „Czerwony…”, „Jaś i…”, „O rybaku…”, Królewna Śnieżka…”, „Brzydkie…” itp…
  • „Moja ulubiona postać” – dziecko rysuje ulubioną postać z bajki lub baśni. Dziecko opowiada, dlaczego wybrało daną postać.
  • „Omiń książkę” – zabawa ruchowa z elementem czworakowania. Rodzic rozkłada na dywanie kilka książeczek. Dziecko czworakuje w taki sposób, aby je ominąć.
  • Rodzicu – przeczytaj dziś w ciągu dnia lub na dobranoc dziecku jego ulubioną bajkę lub baśń 🙂

Eksperymenty wykonane przez Szymonka 🙂 KOLOROWA SÓL I BAŃKI MYDLANE


Obrazek z wykałaczek wykonany przez ANTOSIA 🙂


09.04.2021r. Temat dnia: „Eksperymenty to super zabawa”

  • „Co jest cięższe?” – zabawy badawcze. Dziecko odpowiada na pytanie: co to jest waga i do czego służy? Rodzic prezentuje dziecku różne rodzaje wag (można wykorzystać te dostępne w domu np: łazienkowa, kuchenna lub pokazać dziecku ilustracje – google.pl). Zadaniem dziecka jest określenie co jest cięższe (klocek, kartka papieru, ziemniak, książka, wybrana zabawka, samo dziecko itp…). Dziecko najpierw samo określa co może być najcięższe i najlżejsze, następie waży i porównuje ciężar wybranych przedmiotów).
  • „Ciekawa ozdoba” – praca techniczna. Do wykonania pracy potrzebna będzie mała plastikowa butelka, sól i pisaki. Rodzic wsypuje sól do kilku naczyń, zadaniem dziecka jest mieszanie soli pisakiem do momentu uzyskania intensywnego koloru (w każdym naczyniu dziecko miesza sól innym kolorem). Następnie za pomocą lejka przesypuje kolorową sól do butelki. Kiedy cała butelka będzie wypełniona solą można ją wykorzystać jako wazon stanowiący ozdobę w domu.
  • „Poznajemy litery Ż,ż” – dziecko wymienia wyrazy rozpoczynające się na głoskę „ż”. Zapoznanie z wyglądem graficznym litery Ż,ż – „Dzieciaki w akcji” str. 59
  • „Poszukiwania liter Ż,ż” – ćwiczenia koncentracji uwagi. Rodzic czyta dziecku opowiadanie pt: „Wycieczka Żanety do Zoo”. Zadaniem dziecka jest uważne słuchanie opowiadanie i wymienienie jak największej ilości usłyszanych wyrazów rozpoczynających się na głoskę „ż”. Dziecko wybiera jedną ze swoich książeczek i wyszukuje w niej literki „Ż,ż”.
  • „Owady” – zabawa bieżna – słuchając muzyki dziecko biega po dywanie rączkami naśladując ruch pszczelich skrzydełek, na hasło rodzica „bąk” – dziecko przykuca i pochyla główkę do klatki piersiowej.
  • „Mydlane bańki – skąd się biorą i jakie są?” – swobodne wypowiedzi dzieci. Wypełnienie naczynia wodą i mieszanie jej z płynem do naczyń. Dziecko przeprowadza eksperyment zanurzając słomkę w wodzie i dmuchając delikatnie tworząc bańki mydlane.
  • Uzupełnianie karty pracy: „Dzieciaki w akcji” str. 12

OTO WIELKANOCNE PRACE MARTUSI SZCZ. 🙂


DRODZY RODZICE! Przesyłam zadania dla dzieci od pani logopedy.


08.04.2021r. : „Co lubią robić odkrywcy i wynalazcy?”

  • „Zabawy wykałaczkami” – zabawy twórcze. Zadaniem dziecka jest ułożenie z wykałaczek dowolnego przedmiotu. (Do zadania wykorzystać można np: sznurek, drucik kreatywny, można również rozsypać na stole trochę mąki i poprosić by dziecko „narysowało” coś palcem)
  • „Co rozpuszcza się w wodzie?” – eksperyment. Do wykonania zadania rodzic przygotowuje dziecku łyżeczkę, sól, olej, cukier, kaszę, kostkę lodu, groch oraz do miseczki z wodą. Zadaniem dziecka jest przeprowadzenie eksperymentu polegającego na sprawdzeniu, co z wymienionych produktów rozpuści się w wodzie. Po skończonej zabawie, dziecko własnym słowami omawia wyniki eksperymentu.
  • „Moja droga do przedszkola” – rysowanie trasy. Rodzic na kartce papieru rysuje dom (w prawym górnym rogu) oraz przedszkole (w lewym dolnym rogu). Zadaniem dziecka jest narysowanie drogi jaką musi pokonać i dorysowanie obiektów (sklepy, poczta, park itp…), które mija. Po skończonej pracy, dziecko opowiada rodzicowi, co narysowało.
  • „Idź jak słyszysz” – zabawa ruchowa utrwalająca kierunki. Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją rodzica: (idź dwa kroki do przodu, skręć w lewo, zrób pięć kroków, skręć w prawo itp…)
  • „Poprowadź chłopca do skarbu” – ćwiczenie spostrzegawczości, wyznaczanie trasy: „Dzieciaki w akcji” str.11
  • „Ślimak” – ćwiczenia małej motoryki. Zadaniem dziecka jest ulepienie z plasteliny ślimaka.
  • „Ćwicz tak jak ja” – rodzic pokazuje dziecku różne ćwiczenia, zadaniem dziecka jest ich powtórzenie. Następuje zamiana. Ćwiczenia wykonywać można przy muzyce.
  • „Wiosna” – uważne słuchanie piosenki, omawianie jej treści, nauka słów na pamięć i śpiew. (Słowa piosenki z linią melodyczną przesyłam Państwu na forum grupy).

07.04.2021r. Temat dnia: „Wynalazki, które zmieniły świat”

  • „Układaj tak jak ja” – odtwarzanie szeregów i rytmów. Rodzic wraz z dzieckiem wybierają sobie takie same przedmioty (najlepiej kolorowe klocki). Rodzic układa z nich jakiś szereg albo rytm a dziecko go odtwarza. Dziecko porównuje dwa powstałe obrazy i przelicza klocki. Następuje zamiana.
  • „Co tak pachnie?” – rozpoznawanie różnych przedmiotów za pomocą zapachu. Dziecko z zasłoniętymi oczami, po zapachu rozpoznaje i nazywa wąchany przedmiot (cytryna, cukier waniliowy, cynamon, kawa, mydło, perfum, pomarańcza, pasta do zębów itp…)
  • „Wynalazki, które odmieniły świat” – Dziecko odpowiada na pytanie: „Co to jest wynalazek?”
  • obejrzyj filmik: „Wynalazki z Panem Nauczanką”(Film edukacyjny dla dzieci) You Tube
  • dziecko odpowiada ma pytanie: „Które wynalazki zmieniły na lepsze życie na naszej planecie?” Dziecko wypowiada się, jakie zastosowanie mają te wynalazki w codziennym życiu? Jak można je praktycznie wykorzystać? Rodzic kieruje rozmową.
  • „Jak było wcześniej?” – rozmowa. Rodzic pokazuje lub wymienia wybrany przez siebie wynalazek i pyta dziecko, jak mogli radzić sobie ludzie zanim został on wynaleziony? Zachęcam do rozmów na ten temat z babciami, prababciami, dziadkami, pradziadkami 🙂
  • „Co się wydarzyło?” – układanie historyjki obrazkowej: „Dzieciaki w akcji” str.10
  • „Wynalazcy zabawek” – praca techniczna, wykonanie żaglówki z recyclingu. Wypełnienie plastikowej nakrętki plasteliną, wycięcie żagla, nabicie go na wykałaczkę i umocowanie w nakrętce. Dziecko sprawdza, czy nowa zabawka unosi się na wodzie. Dziecko z pomocą rodzica może podjąć próbę zrealizowania własnych pomysłów na zabawki.
  • „W podróży” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko spaceruje po pokoju. Gdy rodzic wymieni jakiś pojazd np: rower, samochód, samolot, kajak, motor – dziecko naśladuje sposób poruszania się na nim. Na hasło „spacer” – dziecko maszeruje po dywanie.

Temat kompleksowy: ” Co to znaczy być odkrywcą?”

06.04.2021r. Temat dnia: „Kto to jest odkrywca?

  • „Nazywanie części ciała” – zabawa dotykowa w parach. Dziecko z rodzicem stają naprzeciwko siebie. Dziecko zamyka oczy a rodzic delikatnie dotyka różnych części ciała dziecka. Dziecko podaje nazwy danych części ciała. Następuje zamiana.
  • „Szybko, wolno” – wystukiwanie tempa w odpowiedni sposób: szybko i głośno lub wolno i cicho – rodzic podaje tempo gry i wystukuje odpowiedni rytm, który dziecko musi powtórzyć. Do zabawy wykorzystać można instrumenty muzyczne lub przedmioty, z którego wydobyć można dźwięk (klocki, drewniane łyżki itp…)
  • „Kto to jest odkrywca?” – burza mózgów – swobodne wypowiedzi dziecka – ” Kogo uważasz za odkrywcę? Czym może się zajmować odkrywca? Kto może być odkrywcą? Czy Ty też już kiedyś coś odkryłeś/łaś?
  • Oglądanie ilustracji przedstawiających znanych odkrywców Krzysztofa Kolumba – słynnego podróżnika, odkrywcę Ameryki, Mikołaj Kopernika – słynnego astronoma, który odkrył, że Ziemia krąży wokół słońca (google.pl, globus, albumy, encyklopedie itp…)
  • „Jakie kąciki zainteresowań mają dzieci w innych przedszkolach?” – nazywanie przedstawionych na ilustracjach kącików zainteresowań oraz opowiadanie o zaistniałych sytuacjach. Porównanie kącików z ilustracji z kącikami w naszej sali przedszkolnej „Dzieciaki w akcji” – str. 8 i 9
  • „Czy zobaczę tu swoje odbicie?”– zabawy badawcze – Rodzic przygotowuje: lusterko, kawałek folii aluminiowej, drewnianą deskę, metalową łyżkę, plastikową butelkę, okulary przeciwsłoneczne, blaszaną tacę, chusteczkę higieniczną, miskę z wodą – zadaniem dziecka jest sprawdzenie, w których przedmiotach można zobaczyć swoje odbicie.
  • „Przeprawa na suchy ląd” – rodzic rozkłada na dywanie kartki papieru. Zadaniem dziecka jest poruszanie się po kartkach, tak aby nie dotknąć dywanu. Zabawę wykonać można przy dźwiękach muzyki.

KOSZYCZEK WIELKANOCNY PATRYKA 🙂


Oto BARANEK Antosia 🙂



02.04.2021r. Temat dnia: „Wielkanoc”

  • „Tradycje Wielkanocne” – obejrzyj filmik: „EduKredka – Tradycje Wielkanocne/ Film edukacyjny” – You Tube. Opowiedz o czym był filmik?
  • „Pisanka” – pokoloruj pisankę, postaraj się wykonać pracę bardzo starannie! (Wesoła Trójeczka – Edupage)
  • „Wydmuszki” – Posłuchaj wierszyka pt: „Wydmuszki”, autor Dorota Gellner
  • odpowiedz na pytania: co robiły wydmuszki przed lustrem?, gdzie zajrzały wydmuszki?, co na siebie założyły?, w co zamieniło się lustro?
  • „Uważaj na jajko” – zabawa sprawnościowa. Dziecko spaceruje po pokoju z jajkiem(ugotowanym 😉 ) na łyżce. Chodzi bardzo wolno, starając się, by jajko nie spadło.
  • „Baranek” – oklej baranka watą lub płatkami kosmetycznymi, dorysuj trawkę, kwiatki, słoneczko i chmurki.
  • posłuchaj piosenki: ” Znaki Wielkanocy” (Zozi – Znaki Wielkanocy – piosenka edukacyjna) You Tube. Opowiedz, o czym była piosenka? Naucz się refrenu.
  • pomóż mamie przygotować koszyczek Wielkanocny. Z przyjemnością obejrzę zdjęcia Waszych koszyczków 🙂

Dzisiejsza praca Patryka 🙂

01.04.2021r. Temat dnia:” Figury geometryczne”

  • „Być jak robot” – zabawa naśladowcza. Przy akompaniamencie muzyki, rodzic wraz z dzieckiem poruszają się „kanciastymi” ruchami naśladując poruszanie się robotów. Na pauzę w muzyce kłaniają się sobie, zginając ciało w pół i pozostają w takiej pozycji aż do ponownego usłyszenia muzyki.
  • „Figury geometryczne” – przypomnienie wyglądu i nazw podstawowych figur geometrycznych:
  • ” Poszukiwacze figur” – zabawa ruchowa, utrwalenie graficznego obrazu figur geometrycznych. Rodzic przygotowuje wycięte z papieru cztery podstawowe figury geometryczne. Podczas słuchania muzyki, dziecko swobodnie porusza się po pokoju. Gdy muzyka cichnie, rodzic pokazuje dziecku jedną z figur. Zadaniem dziecka jest nazwanie danej figury i odszukanie w pokoju przedmiotu w takim samym kształcie.
  • ” Duży, większy, największy” – rodzic wraz z dzieckiem wycina figury geometryczne. Zadaniem dziecka, jest ułożenie figur „od najmniejszej do największej” następnie rodzic miesza figury a dziecko układa je „od największej do najmniejszej”
  • ” Robot z krainy figur” – rodzic wraz z dzieckiem wycina figury geometryczne. Zadaniem dziecka jest ułożenie z nich robota i naklejenie go na kartce. Jeśli nie mają Państwo możliwości kolorowego wydruku, zachęcam do narysowania dziecku kilku podstawowych figur geometrycznych, które dziecko pokoloruje i wytnie. Poprzez pracę dzieci kształtują umiejętność starannego i dokładnego wycinania i rozmieszczania obrazka na kartce papieru. Zachęcam do powtarzania z dzieckiem nazw kolorów.
  • „Do celu” – zabawa sprawnościowa – dziecko z rodzicem stają naprzeciw siebie i podają sobie jak najszybciej piłkę. Na hasło rodzica „Stop” osoba trzymająca piłkę rzuca ją do celu (np: kosz, wiaderko) W zabawie uczestniczyć mogą wszyscy mieszkańcy 🙂
  • wykonaj zadanie – „Dzieciaki w akcji” str. 5

DRODZY RODZICE! Przesyłam zadania dla dzieci od pani logopedy.


Oto ROBOTY Tymka i Szymona 🙂


ROBOTY Kubusia i Patryka 🙂 BRAWO CHŁOPCY!!!


MARZENIE OLKA – MOTOCYKL i MARZENIE ANTOSIA –TABLET!!!


31.03.2021r. Temat dnia : „Roboty”

  • „Sesja” – zabawa z elementami dramy – rodzic włącza muzykę a dziecko porusza się w jej takt. Gdy muzyka cichnie, dziecko staje nieruchomo w wymyślonej przez siebie pozie. Rodzic naśladuje pozę dziecka. Następnie następuje zamiana ról. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  • „Co to jest robot?” – burza mózgów. Dziecko własnymi słowami odpowiada na pytania: co to jest robot? jak wygląda? do czego służy? czy spotykamy go w sklepie i na ulicy czy widzimy go tylko w internecie? itp…
  • oglądanie ilustracji przedstawiających różne roboty, poznanie ich budowy i zastosowania (google.pl)
  • obejrzyj filmik : Bajka edukacyjna Mój przyjaciel Necio” – You Tube. Opowiedz, o czym był filmik?
  • „Robot”– używając pudełek, kartoników, butelek, folii aluminiowej itp… wraz z rodzicem stwórz własnego robota. Wymyśl dla niego imię i powiedz czym zajmuje się twój robot, w czym jest najlepszy.(MILE WIDZIANE ZDJĘCIA:) )
  • wykonaj zadania na karcie pracy – „Dzieciaki w akcji” str.4

IMIĘ UŁOŻONE Z PATYCZKÓWBRAWO OLEK!!!


DRODZY RODZICE! Przesyłam informację od pani Ilony Szymanowskiej, która uczy dzieci religii.


PILNIE SIĘ UCZYMY!!! Oto prace Antosia, Szymonka i Patryczka! WSPANIALE!!!


30.03.2021r. Temat dnia: „Znamy się tylko z ekranu”

  • ” Nasze marzenia” – ćwiczenie wizualizacyjne. Rodzicu, poproś dziecko, aby położyło się swobodnie na dywanie, zamknęło oczy i zastanowiło się, jakie jest jego największe marzenie np: gdzie chciałoby pojechać?, co zobaczyć?, co chciałoby mieć?, kim chciałoby zostać? itp. Marzenie dziecka nie musi być realne, może być to abstrakcja – należy to dzieciom uświadomić (proszę wyjaśnić dziecku pojęcie „abstrakcja” i poprosić aby powtórzyło dane słowo). Następnie dziecko opowiada o swoim marzeniu i określa, czy jest ono realne do spełnienia czy nie.
  • ” Moje marzenie” – dziecko maluje swoje marzenie.
  • ” Magiczny tor przeszkód” -zabawa ruchowa. Rodzicu, poproś dziecko, aby wyobraziło sobie, że jest postacią z bajki zaproszoną na bal. Jednak aby wejść do zamku musi pokonać przeszkody np. przejść przez komnatę smoka (pod krzesłem, krzesłami tworzącymi tunel), przeskakiwać kamienie (klocki), przejść wysokie góry (spacerując, unosić wysoko kolana)itp. Zachęcam do wykorzystania podczas zabawy przedmiotów dostępnych w domu, wymyślając do nich bajkowe określenia.
  • „Czy to prawda?” – odróżnianie sytuacji realnych od fikcyjnych. Podawanie przykładów typu: „rozmawiający ludzie”, „rodzina przy stole”, „lecący samolot”, „rozmawiające smerfy”, „latającego w powietrzu człowieka”, „dinozaura siedzącego przy stole” itp… Zadaniem, dziecka jest określenie słowem „prawda” lub „fałsz” usłyszanego zdania. Celem zajęcia jest zwrócenie uwagi na to, czy dziecko jest w stanie odróżnić sytuację realną od fikcyjnej. Do wykonania zadania można użyć ilustracji z bajek, książek.
  • „Łańcuch” – zabawa z sylabami. W tej zabawie udział może brać kilka osób z rodziny. Rodzic podaje sylabę np „ba” zadaniem dziecka jest dopowiedzenie kolejnej sylaby, tak aby powstał wyraz np. „ba-lon”. następnie dziecko podaje swoją sylabę – a rodzic kończy wyraz.
  • „Patyczkowe litery” – zapowiada się dziś piękny dzień, zachęcam do zabawy w ogrodzie i poszukania w nim kilku małych patyczków, z których z pomocą rodzica można ułożyć i nazwać poznane literki.
  • Pamiętajcie Kochani o uzupełnianiu swojej „Mapy aktywności” 🙂
  • Drodzy Rodzice! Proszę o zebranie papierowych lub plastikowych pudełek, nakrętek, folii aluminiowej – przedmiotów, które można wykorzystać do stworzenia z dzieckiem robota…ale o szczegółach jutro…:) ŻYCZĘ MIŁEGO, SŁONECZNEGO DNIA!!!

„MAPY AKTYWNOŚCI” Patryka i Szymona 🙂 BRAWO CHŁOPCY!!!


Temat kompleksowy: „Tajemnice komputerów i robotów”

29.03.2021r. Temat dnia:” Mapa aktywności”

  • rodzicu, pokaż dziecku znajdujące się w domu urządzenia domowe, poproś żeby dziecko podało ich nazwę, opisało wygląd i powiedziało , do czego służą. Na koniec poproś, aby dziecko odtworzyło odgłosy, jakie wydają poszczególne urządzenia.
  • ” Mówię, jak robot” -zabawa dźwiękonaśladowcza. Dziecko i rodzic przedstawiają się imieniem i nazwiskiem naśladując robota.
  • rodzicu, omów z dzieckiem czynności korzystne dla jego zdrowia jak np. sport, zabawy na świeżym powietrzu, jazda na rowerze itp. Poproś dziecko, by powiedziało dlaczego jest to tak ważne. Stwórz z dzieckiem mapę aktywności (może to być podzielona na kilka kratek kartka papieru, którą zawieście w widocznym miejscu). Po każdej aktywności dziecka narysujcie w jednej z kratek obrazek przedstawiający daną czynność lub uśmiechniętą buźkę)
  • uzupełnij kartę pracy w książce : „Dzieciaki w akcji” cz.4 str 3
  • „Lepsze od telewizji”-zabawa pantomimiczna-przedstawinie za pomocą gestu lub ruchu ciała pomysłu, co zdaniem dziecka jest lepsze od oglądania telewizji czy gry na komputerze.
  • „Mój czas z rodziną” – praca plastyczna. Dziecko rysuje jak spędza czas z rodziną.
  • ” Lubię” – zabawa w niedokończone zdania.Dziecko kończy zdanie: „Lubię…”,” Lubię być w domu bo…”, „Lubię, gdy mama…, ” Z tatą lubię…”, „Gdy jestem sam to…”, „Nie lubię gdy…”
  • „Gimnastyka przedszkolaka” – zrób 10 przysiadów, 10 pajacyków, wykonaj po 10 razy krążenie ramion w przód i w tył, zrób 5 skłonów w przód.
  • przypomnij sobie słowa piosenki o wiośnie i zaśpiewaj rodzicom „Maszeruje wiosna- piosenki dla dzieci” – You Tube

DRODZY RODZICE!

Przez najbliższe dwa tygodnie, zajęcia odbywać się będą w formie zdalnej. Wszystkie tematy realizowane będą zgodnie podstawą programową opartą o rozkłady materiałów, na których pracujemy w przedszkolu. Codziennie za pośrednictwem strony internetowej naszej grupy przekazywać będę tematy , zabawy i zajęcia do wykonania przez dzieci w domu. Dziś między godziną 15:00 a 15:15 w przedszkolu wydawane będą książki z kartami pracy, które potrzebne będą dzieciom do pracy. Bardzo proszę o odbiór. Proszę również o informację w przypadku braku w domu sprzętu potrzebnego do pracy zdalnej. W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt telefoniczny codziennie w godzinach 8:00-9:00. Zachęcam również do zbierania prac wykonanych przez dzieci oraz przesyłania zdjęć w trakcie wykonywania poszczególnych zadań i zabaw. Życzę wytrwałości i dobrej zabawy!

Serdecznie Pozdrawiam, Patrycja Zaborowska-Dotka


UWAGA RODZICE!

W poniedziałek dnia 22 marca, uroczyście obchodzić będziemy PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY. Proszę tego dnia o ubranie dzieci w miarę możliwości na zielono.

DZIĘKUJĘ!


DZIEŃ KOBIET


DZIEŃ DINOZAURA

DZIEŃ KOTA


BALIK KARNAWAŁOWY


BALIK KARNAWAŁOWY


TŁUSTY CZWARTEK RÓWNIEŻ U NAS


UWAGA RODZICE!!!
Za względu na pogodę, proszę jutro przekazać dzieciom stroje na balik w osobnych woreczkach. Każde dziecko przebierzemy na miejscu 🙂



LEPIENIE Z MASY SOLNE J – EFEKT KOŃCOWY


UWAGA RODZICE!!! PILNE!!!

JEŻELI ZAMIERZAJĄ PAŃSTWO ODEBRAĆ SWOJE DZIECKO O INNEJ GODZINIE NIŻ TA, DO KTÓREJ JEST ZAPISANE, PROSZĘ O POINFORMOWANIE MNIE DANEGO DNIA POPRZEZ WIADOMOŚĆ SMS NAJPÓŹNIEJ DO GODZINY 11:00

DZIĘKUJĘ!

Patrycja Zaborowska-Dotka


DRODZY RODZICE!!!

Bardzo proszę o wpłacanie kwoty za wyprawkę za rok 2020/2021 w kwocie 30,00. Pieniądze proszę przekazywać rano dzieciom i poinformować mnie wiadomością sms. Dziękuję.


9 LUTY – DZIEŃ PIZZY


DZIŚ LEPIMY Z MASY SOLNEJ


UCZYMY SIĘ PILNIE…


KOCHANE BABCIE, KOCHANI DZIADKOWIE!!!

W Dniu Waszego Święta życzymy Wam z całego serca wszystkiego co Najwspanialsze!!! Dużo, dużo zdrowia, samych pogodnych i pełnych radości dni, uśmiechu każdego dnia i zadowolenia z nas… Waszych słodkich urwisów!!! I chociaż nie mogliśmy zaprosić Was dziś do przedszkola przygotowaliśmy dla Was niespodziankę.

BARDZO WAS KOCHAMY!!!


UWAGA!!!

BARDZO PROSZĘ ZOSTAWIAĆ DZIECIOM MASECZKI , W KTÓRYCH PRZYCHODZĄ DO PRZEDSZKOLA. PODCZS SPACERU DZIECI OBOWIĄZUJE NAKAZ ICH NOSZENIA!!!


UWAGA RODZICE!!!

Od lutego 2021r. za zgodą Organu Prowadzącego zostaje zmieniona stawka żywieniowa w Przedszkolu.

Zmiana od 1 lutego w cenach posiłków wynosi:
śniadanie : 3,20 zł, obiad : 4,30 zł, podwieczorek : 1,50 zł


Dziś w naszej grupie obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka. Dzieci opowiadały o bohaterach bajki autorstwa A.A. Milne. Wszystkie pokolorowały Puchatka, posłuchały bajki pt.: „Urodziny Puchatka” oraz otrzymały pamiątkowy dyplom!


Drodzy Rodzice!

Dnia 12 lutego odbędzie się w naszej grupie Balik Karnawałowy! Bardzo proszę o przebranie dzieci!

Proszę również o dostarczenie dwóch paczek chusteczek higienicznych.


Drodzy Rodzice!!!

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzę Państwu samych Magicznych Chwil!!! Czasu spędzonego z Rodziną, Spokoju, Radości i Wszystkiego co Najwspanialsze w Nowym 2021roku.

W imieniu swoim oraz pań pracujących z grupą „WSZYSTKIM GWIAZDORKOM” BARDZO DZIĘKUJĘ za WSPANIAŁE prezenty!!!

Jeszcze kilka świątecznych zdjęć na dole strony 😉


Weronika Niemczewska brała udział w konkursie plastycznym na Kartkę Świąteczną. Konkurs organizowany był przez Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych w Poznaniu.

Weronika zajęła I miejsce!!!

SERDECZNIE GRATULUJEMY!!!


Ćwiczenia na sali gimnastycznej


DZIEŃ DRZEWA

W naszej grupie obchodziliśmy Dzień Drzewa. Rozmawialiśmy na temat znaczącej roli jaką odgrywają drzewa dla życia na Ziemi. Każdy z nas wykonał piękne drzewko.


Drodzy Rodzice!

Zachęcam do zbierania nakrętek, które można zostawiać w białym, oznakowanym pojemniku znajdującym się na schodach przy wejściu do przedszkola od strony małego parkingu.


Drodzy Rodzice!

Przypominam o konieczności noszenia maseczek również przez dzieci. Rodzic zabiera maseczkę od dziecka przy drzwiach przedszkola.


Drodzy Rodzice!

W czwartki odbywać się będą zajęcia wychowania fizycznego. Na zajęciach obowiązuje strój gimnastyczny (koszulka z krótkim rękawkiem, krótkie spodenki, oraz pełne buty z białą gumową podeszwą, dostosowane do ćwiczeń). Proszę o przekazanie dzieciom stroju w osobnym woreczku.


J. ANGIELSKI

Zajęcia j. angielskiego odbywają się w każdą środę i czwartek w godzinach 9:10-9:40. Zajęcia prowadzi pani Gabrysia Chraplak.


Drodzy Rodzice, Kochane Dzieci!

Nasza Koleżanka z grupy, Weroniczka Niemczewska w sierpniu brała udział w konkursie organizowanym dla dzieci przez Centrum Szkolenia Wojsk Lądowych, pt:” Łąka”, w którym zajęła

I miejsce!!!

Jesteśmy Bardzo Dumni i Serdecznie Gratulujemy!!!


Drodzy Rodzice!

W każdą środę odbywać się będą zajęcia religii.

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 7:45.

Proszę w ten dzień o wcześniejsze przyprowadzenie dzieci do przedszkola.

Zajęcia prowadzi pani Ilona Szymanowska.


DZIEŃ CHŁOPCA

WESOŁE ZABAWY NA PLACU ZABAW

SPOTKANIE Z POLICJANTAMI

WIZYTA STRAŻAKÓW Z OSP STĘSZEW