Rozkład materiału- Maj
TEMATY – MAJ
TEMAT KOMPLEKSOWY
Wiosna na wsi
O2.05.2022r. – 13.05.2022r.
- Co słychać na wsi
- Nowinki z wiejskiego podwórka
- Rodzina kury
- Pan kogut
- Awantura na podwórku
TEMAT KOMPLEKSOWY
Znam różne zawody
16.05.2022r. – 20.05.2022r.
- Co robi ogrodnik?
- Co robi krawcowa?
- Co robi policjant?
- Poznajemy inne zawody
- Co robi piosenkarz?
TEMAT KOMPLEKSOWY
Moi rodzice
23.05.2022r.-27.05.2022r.
- Członkowie mojej rodziny
- Moja mama czarodziejka
- Kwiaty dla mamy
- Serduszko dla mamy i taty
- Bawimy się z rodzicami
Rozkład materiału- Kwiecień
TEMAT KOMPLEKSOWY
Obserwacja psychologiczno – pedagogiczna
04.04.2022 – 08.04.2022
– Obszar fizyczny.
– Obszar emocjonalny.
– Obszar poznawczy.
– Obszar poznawczy.
– Obszar społeczny.
TEMAT KOMPLEKSOWY
Wielkanoc
11.04.2022 – 15.04.2022
– Najpiękniejsze jajka.
– Kurki.
– Wielkanocne przysmaki.
– Wielkanocne pisanki.
– Pisanki – ozdobne jajka.
TEMAT KOMPLEKSOWY
Łąka wiosną
19.04.2022 – 22.04.2022
– Jakie zwierzęta spotkamy na łące?
– Biedroneczki są w kropeczki.
– Motyle, motylki.
– Ślimak, ślimak – pokaż rogi.
TEMAT KOMPLEKSOWY
Jestem Polakiem i Europejczykiem
25.04.2022 – 29.04.2022
– Miejscowość, w której mieszkam.
– Tu dom i tam dom.
– Co to jest Polska?
– Poznajemy Warszawę.
– Polska leży w Europie.
TEMAT KOMPLEKSOWY
Bawimy się w teatr
28.02.2022r. – 04.03.2022r.
- ROZKLAD MATERIA W teatrze lalek
- Teatrzyk cieni
- Kostiumy teatralne
- Dobre smoki
- Przygody krasnali
ROZKŁAD MATERIAŁU MARZEC
TEMAT KOMPLEKSOWY
Wiosna idzie przez świat
07.03.2022r. – 11.03.2022r.
- Wracają ptaki
- W bocianim gnieździe
- Gramy w zielone
- Marcowa pogoda
- Marzanna – zimowa panna
TEMAT KOMPLEKSOWY
Chciałbym zostać sportowcem
14.03.2022r.-18.03.2022r.
- Gimnastyka – ważna sprawa
- Moja ulubiona zabawa ruchowa
- Małe piłki i duże piłki
- Na nudę najlepszy jest ruch
- Moje ciało
TEMAT KOMPLEKSOWY
Chciałbym być kosmonautą
21.03.2022r.-25.03.2022r.
- Zmartwienie księżyca
- Przybysze z kosmosu
- Planeta Ziemia
- Dzień i noc
- Na niebie pełno gwiazd
TEMAT KOMPLEKSOWY
Dbamy o Ziemię
28.03.2022r.-01.04.2022r.
- Drzewa wokół nas
- Chcemy, by wokół było czysto
- Komu jest potrzebna woda?
- Powietrze wokół nas
- Dzieci dbają o środowisko
Rozkład materiału -LUTY
TEMAT KOMPLEKSOWY
Jesteśmy samodzielni w kuchni
31.01.2022 – 04.02.2022
- W przedszkolnej kuchni.
- Kolorowe kanapki.
- Z mamą w kuchni.
- Potrafimy zachować się przy stole.
- Łyżka i widelec.
TEMAT KOMPLEKSOWY
Baśniowy świat
07.02.2022 – 11.02.2022
- Czy znasz tę baśń?
- Królewskie stroje.
- Śpiewamy o baśniach.
- Baśniowe zamki.
- Zabawy balonami.
TEMAT KOMPLEKSOWY
Chciałbym być matematykiem
14.02.2022 – 18.02.2022
- Długie wstążki, krótkie wstążki.
- Co można zmierzyć?
- Lekkie jak.
- Bawimy się wagą.
- Robimy zakupy.
TEMAT KOMPLEKSOWY
Chciałbym być muzykiem
21.02.2022 – 25.02.2022
- Gdzie mieszkają dźwięki?
- Koncert ryb.
- Czy znamy te instrumenty?
- Tańczymy przy muzyce.
- Nasz bębenek gra.
Aktywności – LUTY
Rozkład materiału – STYCZEŃ
TEMAT KOMPLEKSOWY
Zimo baw się z nami.
03.02.2022r.-07.01.2022r.
1.Coraz więcej śniegu
2. Zimowy obrazek
3.Bałwanek
4.Bezpieczne zabawy na śniegu
5. Zimowe wyliczanki
TEMAT KOMPLEKSOWY
Babcia i dziadek
10.01.2022- 14.01.2022
1.Nasi dziadkowie
2.Śpiewamy piosenkę babci i dziadkowi
3.Pomagamy starszym osobom
4.Kwiaty dla babci i dziadka
5. Gościmy babcie i dziadków w przedszkolu
STYCZNIOWE AKTYWNOŚCI
Rozkład materiału – GRUDZIEŃ
TEMAT KOMPLEKSOWY
To już zima
29.11.2021r. – 03.12.2021r
- Nadeszła zima
- Bałwanki
- Śniegowe gwiazdki
- Pani Zima
- Zimowe wskazówki
TEMAT KOMPLEKSOWY
Zwierzęta są głodne
06.12.2021r. – 10.12.2021r.
- Ptaszki w karmniku
- Ile jest ptaszków?
- Ptaszek z kół
- Kto pomaga zwierzętom w zimie?
- Ćwir, ćwir, ćwir
TEMAT KOMPLEKSOWY
Święta tuż – tuż
13.12.2021r. – 23.12.2021r.
- Wesoła choinka
- Śpiewająca choinka
- Świąteczne ozdoby
- Ubieramy choinkę
- Kolorowe bombki
- Jedna bombka, druga… trzecia
- Świąteczne tradycje
- Magia świąt
- Wigilijne spotkani
GRUDNIOWE AKTYWNOŚCI
Rozkład materiału – LISTOPAD
TEMAT KOMPLEKSOWY
Dbamy o zdrowie
02.11.2021r.-05.11.2021r.
- Czyści jak kotki
- Kolorowy ręcznik
- Czyścioszki są wśród nas
- Chcemy mieć zdrowe zęby
- Bańki mydlane
TEMAT KOMPLEKSOWY
Domowi ulubieńcy
08.11.2021r.-12.11.2021r.
- Mały kot
- Nasz przyjaciel pies
- Ile jest kotków?
- Dalmatyńczyki
- Biały kotek i czarny kotek
TEMAT KOMPLEKSOWY
Urządzenia w moim domu
15.11.2021r. -19.11.2021r.
- Żelazko ma gorące serce
- To jest odkurzacz
- Mój dom
- Kolorowe ćwiczenia
- Sprzątamy salę
CO U NAS W LISTOPADZIE ?
TEMAT KOMPLEKSOWY
Czy smoki to dinozaury?
22.11.2021r.-26.11.2021r.
- Co to jest węgiel?
- Dinozaury z plasteliny
- Czy bazyliszek to dinozaur?
- W kopalni
- Zabawy z dinozaurami
Rozkład materiału – WRZESIEŃ
Wrzesień, tydzień 1 i 2 (01.09.2021r.-10.09.2021r.)
PIERWSZY RAZ W PRZEDSZKOLU
Poznajemy się,
Nasza sala
Znaczki rozpoznawcze
Nasze zabawki
Trzeba tylko chcieć
Wrzesień, tydzień 3 (13.09.2021.r,-17.09.2021r.)
NADESZŁA JESIEŃ
Lecą liście
Bukiet liści
Nasze drzewa
Jesienne zabawy przy piosence
Szal pani Jesieni
Wrzesień, tydzień 4 (20.09.2021.-24.09.2021r.)
Oto jeż
Kto mieszka w lesie
Wesoły jeż
Ruda wiewióreczka
Liczymy, liście, kasztany, żołędzie
Wrzesień tydzień 5 (27.09.2021r.-01.10.2021r.)
Gdzie się schowało jabłko
Owocowy dzień
Jabłkowe krówki, gruszkowe konie
Lepię jabłuszko
Jestem przedszkolakiem
Treści programowe:
- zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
- nabywanie koordynacji ruchowej
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu.
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
- podawanie swojego imienia i nazwiska,
- poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
- uczestniczenie we wspólnych zabawach.
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
- uważne słuchanie rozmówcy,
- wypowiadanie się prostymi zdaniami,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- wprowadzenie graficznych znaków umownych, np. znaczków w szatni, oznakowania półek indywidualnych.
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych,
- nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta),
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
- wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów,
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko.
Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020
Rozkład materiału – PAŹDZIERNIK
Październik, tydzień 1 (04.10.2021r.-08.10.2021r.)
Smaczne warzywa
Lubimy warzywa
Jesienne kwiaty
Kolorowe warzywa
Śpiewamy o warzywach
Kupujemy warzywa i owoce
Październik, tydzień 2 (11.10.2021r.-15.10.2021r.)
Jaki jestem
Części mojego ciała
Co lubimy jeść?
Jestem samodzielny
Lubie bawić się z innymi
Każdy ma urodziny
Październik, tydzień 3 (18.10.2021r.-22.10.2021r.)
Moje zmysły
Nasze ulubione zabawki
Rozpoznaję zabawki
Nasze zmysły
Jak pachnie
Moje oczy
Październik, tydzień 4 (25.10.2021r.-29.10.2021r.)
Pada Deszcz,
Odgłosy deszczu
Trzy parasole
Chmurki i deszcz
Bawimy się, gdy pada deszcz
Rozmarzone kalosze
Treści programowe:
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji ruchowej.
- korzystanie z toalety,
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
- zakładanie ubrań, butów,
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach .
- próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach),
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
- odpowiadanie na pytania,
- uczestniczenie we wspólnych zabawach.
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
- słuchanie wierszy, opowiadań odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki,
- liczenie palców, przedmiotów itp.,
rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu.
ZABAWY W SALI
JĘZYK ANGIELSKI
SPACERY I ZABAWY W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM
WSPANIAŁY DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA
DZIEŃ CHŁOPCA
NASZE PRACE