Jedne lubią pyzy, inne naleśniki.

Jedne wolą mecze, inne teatrzyki.

Każdy chce odegrać całkiem inną rolę,

ale wszystkie razem lubią swe przedszkole!

TYGRYSKI WITAJĄ W CZTEROLATKACH!


ZAJĘCIA DODATKOWE

JĘZYK ANGIELSKI, nauczyciel prowadzący Gabriella Chraplak:

wtorek 9.40-10.00

czwartek 10.20-10.40

GIMNASTYKA: środa 10.00-10.30


SPOTKANIE Z GWIAZDOREM 2021


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA – 25 XI


Konkurs świąteczny organizowany przez Dom Kultury w Stęszewie


Narodowe Święto Niepodległości 11 XI 2021


MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ POSTACI Z BAJEK – 5 XI

TYDZIEŃ LEGEND POLSKICH

Pierwszy tydzień listopada był dla nas czasem podróży i odkrywania kolejnych zakątków Polski! Zagościliśmy w Krakowie, gdzie poznaliśmy „Legendę o stopce królowej”, dowiedzieliśmy się co to znaczy być empatycznym i życzliwym oraz stworzyliśmy własny Łańcuch dobrych gestów. Wybraliśmy się także do pobliskiego Poznania i wiemy już, jak koziołki znalazły się na ratuszowej wieży. Kolejnego dnia, naszym celem podróży było Zakopane, gdzie poznaliśmy legendę o rycerzach śpiących pod Giewontem. Przy okazji dowiedzieliśmy się także czym jest gwara i poznaliśmy kilka słów pochodzących z gwary góralskiej! Ostatnim punktem naszej podróży był Toruń – wiemy już, co jest sekretnym składnikiem słynnych toruńskich pierników. Ten dzień był wyjątkowo, bo nasza sala zamieniła się w pracownicę mistrzów cukiernictwa, a każdy z nas własnoręcznie dekorował toruńskie katarzynki, aby następnie ze smakiem je spałaszować 🙂 Czekał nas także quiz, gdzie każdy Tygrysek miał okazję pochwalić się swoją wiedzą i wyróżniony został dyplomem. Podróże palcem po mapie też mogą być ciekawe i już nie możemy doczekać się, kiedy wybierzemy się w kolejną!


TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LISTOPAD

2-5.11, KRĄG TEMATYCZNY: Dbamy o zdrowie

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): wyrabianie prawidłowych nawyków prozdrowotnych w życiu codziennym (np. mycie rąk, ubiór odpowiedni do pogody, korzystanie z chusteczek higienicznych); wskazywanie części ciała i ich nazywanie; rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała; określanie położenia przedmiotów w przestrzeni z zastosowaniem wyrażeń przyimkowymi (pod, nad, za, obok, etc.).

8-10.11, Wstępna obserwacja pedagogiczna dziecka czteroletniego

15-19.11, KRĄG TEMATYCZNY: Tutaj rosły paprocie

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): poznanie (ogólne) historii powstawania węgla kamiennego; poznanie wybranych gatunków zwierząt prehistorycznych – dinozaurów; obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę i zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.


KODOWANIE NA DYWANIE

Kodowanie, będące wstępem do nauki programowania, uczy logicznego i analitycznego myślenia, obserwacji, dedukcji, planowania oraz współpracy. W procesie kodowania, przetwarza się i szyfruje informacje w postaci kodu, na przykład umownych znaków czy sekwencji – my, w ten właśnie sposób, zakodowaliśmy drogę, która poprowadziła księcia wprost do jego królewny!


15 X 2021

Wizyta w Bibliotece Publicznej w Stęszewie

Najpierw samodzielnie stworzyliśmy własną książkę, składającą się z naszych ulubionych bajek, baśni i historii, która zagościła na półce w naszej miejskiej bibliotece! Bibliotekarki przywitały nas z uśmiechem, a my dowiedzieliśmy się, co należy zrobić, aby móc wypożyczać książki. Wspólnie przeczytaliśmy książkę, głośno tupaliśmy nogami i szeroko się uśmiechaliśmy. Na pewno będziemy wracać tu częściej!


Kiedy za oknem coraz chłodniej, a deszcz i wiatr psują plany zabawy na placu, my nie marnujemy czasu. W tym tygodniu poznajemy nasze ciała i ich możliwości, sprawdzamy, kto jest najsilniejszy, a kto najszybciej biega, a przede wszystkim – świetnie się bawimy!


06 X 2021

Na dzisiejszych warsztatach egzotycznych mieliśmy okazję poznać najdalsze kontynenty i zwierzęta, które na nich żyją. Odwiedziły nas węże, jaszczurki, afrykańskie ślimaki, a nawet żółw, który pochodzi z samych Chin! Dowiedzieliśmy się jaka w dotyku jest skóra węża i czym żywi się gekon. To było bardzo ciekawe spotkanie.


TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

4-8.10, KRĄG TEMATYCZNY: Jesień w ogrodzie

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku i zapachu, umuzykalnianie dzieci i rytmiczne poruszanie się przy muzyce; poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób; stosowanie form grzecznościowych względem rówieśników, a także osób dorosłych.

11-15.10, KRĄG TEMATYCZNY: O samym sobie

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): wskazywanie części ciała i ich nazywanie; określanie swoich cech fizycznych (m.in.: płeć, wiek, kolor oczu); rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i orientacji przestrzennej; określenie położenia przedmiotów w przestrzeni.

18-22.10, KRĄG TEMATYCZNY: Moje zmysły

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): wielozmysłowe poznawanie świata i otoczenia przy użyciu zmysłu wzroku, dotyku, węchu, smaku i słuchu; uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie; rozwijanie integracji sensorycznej; kształtowanie prawidłowej postawy ciała w toku zabawach ruchowych.

25-29.10, KRĄG TEMATYCZNY: Pada deszcz

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, różnicowanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych; rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek i krótkich wierszy.


DZIEŃ CHŁOPAKA

30 IX 2021


DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

20 IX 2021

Chociaż większość naszych Kolegów i Koleżanek musiała zostać tego wyjątkowego dnia w domu, a my spędziliśmy go w towarzystwie naszych przedszkolnych sąsiadów z innych grup, nic się nie przejmujemy… Wiemy przecież, że prawdziwe Przedszkolaki mają swoje święto cały rok!


ZBIERAMY, PRZELICZAMY I POZNAJEMY DARY JESIENI


KONSTRUUJEMY, WYCINAMY I ĆWICZYMY PRAWIDŁOWY CHWYT NARZĘDZIA


Witamy przedszkole, czyli co nas czeka we wrześniu…

1-3.09, KRĄG TEMATYCZNY: W przedszkolu!

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): zintegrowanie grupy, zapoznanie z salą przedszkolną, utrwalenie wyglądu znaczka przedszkolnego, rozwijanie orientacji przestrzennej, rozwijanie mowy.

6-10.09, KRĄG TEMATYCZNY: Droga do przedszkola

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): zapoznanie z ogólnymi zasadami ruchu drogowego, poznanie zasad ruchu drogowego, rozwijanie mowy, sprawności fizycznej i umiejętności wokalnych.

13-17.09, KRĄG TEMATYCZNY: Nadeszła jesień…

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie sprawności fizycznej i mowy, porównywanie liczebności zbiorów.

20-24.09, KRĄG TEMATYCZNY: Co robią zwierzęta jesienią?

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): rozwijanie mowy i sprawności fizycznej, umuzykalnianie, rozwijanie umiejętności liczenia.

27.09-1.10, KRĄG TEMATYCZNY: Jesień w sadzie

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne): rozwijanie mowy i sprawności manualnej, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie umiejętności liczenia, rozwijanie sprawności fizycznej.